Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuluttajien tavoittaminen brändiuudistuksen jälkeen : Lundian kampanjat 2016

Hollo, Iiris (2016)

 
Avaa tiedosto
Hollo_Iiris.pdf (689.1Kt)
Lataukset: 


Hollo, Iiris
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053111001
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä aiheena on brändiuudistus. Työn tavoitteena oli perehtyä brändiuudistukseen ja tuoda esiin esimerkin avulla markkinoinnin keino, jolla brändiuudistuksen läpikäynyt yritys voi saavuttaa tavoitekuluttajat. Toimeksiantajana työssä toimi Lundia Oy, joka uudisti brändiään kokonaisvaltaisesti vuonna 2012. Lundia on suomalainen huonekaluyritys, jonka tuotteet ovat lähtöisin 1940-luvulta. Lundia haki brändimuutoksella uutta kohderyhmää, eli nuoria aikuisia, ja yhtenevää ilmettä koko yritykselle.

Työssä tarkastellaan brändiuudistusta paneutumalla brändiuudistuksen ja brändikokemuksen teoriaperustaan. Brändiuudistus on iso investointi yritykselle ja sen onnistuminen voi viedä aikaa. Brändiuudistusta voidaan lopullisesti pitää onnistuneena, kun kuluttajat ovat sisäistäneet uuden mielikuvan yrityksen uudesta brändistä. Tapahtumamarkkinointi on yksi markkinoinnin keinoista, jolla yritys voi pyrkiä tuomaan uudistunutta brändiään sen kohderyhmälle.

Empiirisessä osassa perehdytään Lundian brändiuudistukseen. Lundia suunnitteli osana myymäläverkoston kehitysprojektiaan kampanjoita vuodelle 2016. Kampanjoiden pyrkimyksenä on tavoittaa oikea, uusi kohderyhmä ja tuoda näkyvyyttä uudelle brändille. Empiirisessä osassa käsitellään tarkemmin kahta Lundian kampanjaa. Kampanjoiden tuloksia ei tarkastella, koska kampanjat eivät olleet vielä toteutuneet opinnäytetyön aikana.

Empiirisen osan pohjalta voidaan pitää Lundian brändiuudistusta ulkoisesti onnistuneena. Lundian täytyy kuitenkin jatkaa aktiivisesti työtään kuluttajien mielikuvien muuttamisessa omasta brändistään. Työn pohjalta voidaan todeta, että brändiuudistus vaatii yritykseltä paljon resursseja vielä vuosia uudistuksen jälkeenkin, jotta se kykenee ylläpitämään muutokset. Yrityksen tulee kehittää brändiään jatkuvasti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste