VIDEOPROJEKTI ALUSTA LOPPUUN : Case: Vaasa-Ajo
Rajala, Anssi (2016)
Rajala, Anssi
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060812469
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060812469
Tiivistelmä
Vanhoja moottoriajoneuvoja harrastava Vaasan Veteraaniautoseura – Vasa Veteranbilsällskap ry järjesti kesällä 2015 Vaasa-Ajo -tapahtuman. Tapahtumassa ajettiin vanhoilla moottoriajoneuvoilla Vaasan ja naapurikuntien maisemissa kulkenutta reittiä, joka sisälsi useita erilaisia tehtävärasteja. Rasteista osallistujat saivat pisteitä leikkimielisessä kilpailussa. Seura halusi tapahtumastaan valmiin videon YouTube-videopalveluun tapahtumaan osallistuneille sekä kaikille vanhojen autojen harrastajille ympäri Suomea. Työ otettiin toimeksiantona vastaan Vaasan ammattikorkeakoulun välittämänä.
Opinnäytetyön tavoitteena on dokumentoida tapahtumasta tehdyn videoprojektin kaikki vaiheet. Työssä esitellään projektissa käytetyt ohjelmistot ja kalusto, työn varsinainen toteutus eri vaiheineen ja osapuolten – Vaasan Veteraaniautoseuran ja työn laatijan – tavoitteiden täyttyminen. Vaasa-Ajo 2015 -tapahtuman videoprojektin tutkimuskysymys on: Onko suuren videoprojektin suorittaminen alusta loppuun yksin mahdollista koulusta opittua tietoa ja taitoa soveltaen?
Projektin tärkein anti oli sen antama käytännön kokemus laajan videoprojektin toteuttamisesta. Ilman tai vähäisellä kokemuksella projektin laajuutta kaikkine pienine yksityiskohtineen on vaikea hahmottaa ja laittaa tärkeysjärjestykseen. Projekti saatettiin loppuun onnistuneesti, vaikka aloittelijan virheiltä ei vältytty.
Opinnäytetyön tavoitteena on dokumentoida tapahtumasta tehdyn videoprojektin kaikki vaiheet. Työssä esitellään projektissa käytetyt ohjelmistot ja kalusto, työn varsinainen toteutus eri vaiheineen ja osapuolten – Vaasan Veteraaniautoseuran ja työn laatijan – tavoitteiden täyttyminen. Vaasa-Ajo 2015 -tapahtuman videoprojektin tutkimuskysymys on: Onko suuren videoprojektin suorittaminen alusta loppuun yksin mahdollista koulusta opittua tietoa ja taitoa soveltaen?
Projektin tärkein anti oli sen antama käytännön kokemus laajan videoprojektin toteuttamisesta. Ilman tai vähäisellä kokemuksella projektin laajuutta kaikkine pienine yksityiskohtineen on vaikea hahmottaa ja laittaa tärkeysjärjestykseen. Projekti saatettiin loppuun onnistuneesti, vaikka aloittelijan virheiltä ei vältytty.