Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Market Segmentation for Pro-environmental Cosmetic Products : Finnish Cosmetic Markets

Truong, Ngoc Huyen (2016)

 
Avaa tiedosto
AAA.pdf (1.040Mt)
Lataukset: 


Truong, Ngoc Huyen
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061012723
Tiivistelmä
Vihreä kehitys ei ole koskaan ollut vahvempi eri teollisuuden. Useat tutkimukset vihreällä markkinointi leviää maissa yritykset, tieteenalojen ja indus-yrittää, ovat nyt vahvistaneet, että vihreä markkinointi ei ole enää villitys. Sellaisia aiheita kuten kuluttajien käyttäytymiseen, tarvitaan tyytyväisyys, tuotekehitys, kierrätys, vihreä pakkaus, logistiikka ja edistäminen, on keskusteltu laajasti kirjallisuutta. Markkinasegmentoinnin tarpeen tunnistaminen Suomessa vihreille kosmetiikkatuotteille tulee tässä opinnäytetyössä esille. Tämän tutkimuksen tarkoitus on tunnistaa markkinasegmenttejä vihreille kosmeettisille tuotteille Suomessa, kun otetaan huomioon kolme muuttujaa, jotka ovat ostamisaikeet, asenne, ja globaalihuoli ympäristöstä. Näiden tavoitteiden saavuttamiseksi on tässä opinnäytetyössä käytetty hyväksi kvantitatiivista tutkimusta sekä kirjallisuus-arvostelua. Kun kirjallisuus näihin liittyvistä aiheista on käyty läpi, muodostetaan kysely joka on suoritettu Suomessa, Vaasassa, kolmessa eri kosmetiikkaa myyvässä vähittäismyyntikaupassa, lopputuloksena 172 kyselyyn saatua vastausta. Tilastollisen analysoinnin jälkeen, data viittaa kuluttajien jakaantuvan kolmeen erilliseen ryhmään, nimellisesti "puolueettomiin", "viheraktiiveihin" ja "viherpassiivisiin". Kuten nimistä käy ilmi, kaikista potentiaalisin segmentti vihreille tuotteille näyttää olevan viheraktiivit. Tutkimus selvittää myös, että väestöryhmän luonteenpiirteiden ja vihreän ostokäyttäytymisen välinen korrelaatio joka segmentissä Vaasassa näyttää olevan negatiivinen. Lopuksi voidaan todeta, että tässä tutkimuksessa tehdyt kontribuutiot ovat esitetty yhdessä ehdotusten kanssa vihreän markkinoinnin toteuttajille ja suuntaa annettu tuleville tutkimuksille. Mahdollisia tutkimukseen liittyviä rajoituksia, sen
luotettavuutta sekä validiteettia käsitellään opinnäytetyön lopussa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste