Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Planning a responsibility campaign for Alko Inc.

Wäck, Ada-Maria (2016)

 
Avaa tiedosto
Wack_Ada-Maria.pdf (1.039Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Wäck, Ada-Maria
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061312864
Tiivistelmä
This thesis is a study into marketing and more specifically into marketing planning. The purpose of the thesis is to create a campaign in order to raise the responsibility image of Alko Inc. within the target group of young adults.

The objective of this thesis is to create a campaign concept for Alko Inc. The background of the campaign is a marketing competition called Adprofit Junior, where young marketing professionals compete against one another by creating a coherent campaign plan for a societal organization. The case organization changes every year.

The theoretical framework of this study lies in marketing and forms the basis for the project. Instead of concentrating on marketing as a driver for profit and sales, a societal approach is embraced.

Two different marketing communication models are presented and analysed in order to create a new model as a synthesis of these two. This customer-driven planning model created in the theoretical section is used to generate the project tasks in order to create a coherent campaign entity as the outcome of this project.

In conclusion, the new model created for the project in alignment with the theory is an efficient way to plan a customer-driven campaign. The campaign created as the outcome of this project acquired the first place in the competition, awarded by Alko and Mainostajien Liitto.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste