Tourism Product Development : Case: Vaasan kaupungin Kulttuurikasarmi
Hautala, Jenni (2016)
Hautala, Jenni
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061312842
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061312842
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on löytää keinoja, jolla Vaasan Kulttuurikasarmia voidaan kehittää matkailukohteena. Opinnäytetyön aiheen sain entiseltä työnantajaltani, Vaasan kaupungin Kulttuurikeskukselta. Työssäni olin myös tekemisissä Kulttuurikasarmin ja alueen tekijöiden kanssa. Kulttuurikasarmi hankeprojekti aloitettiin vuonna 2012 ja aluetta on pyritty kehittämään niin että siitä tulisi näkyvä kulttuurikeskus Vaasan sydämessä. Kulttuurikasarmi sijaitsee Vaasan keskustan kupeessa. Puukasarmialue oli ennen Suomen armeijan käytössä. Alue on säästynyt uudisrakentamiselta, niinpä se näyttää suurin piirtein samalta kuin August Boman sen suunnitteli noin 130 vuotta sitten. Alueella on paljon potentiaalia, kuten laaja ja värikäs historia sekä erilaiset kulttuurialan toimijat, mutta sitä ei ole valjastettu kokonaan markkinointi käyttöön. Opinnäytetyön teoria osuus koostuu kulttuurimatkailun, markkinoinnin ja tuotekehityksen teorioista sekä turismin, kulttuurin, ServQualin ja Kulttuurikasarmin määritelmistä.