Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Videopelin jatko-osan suunnittelu ja prototypointi

Melartin, Joona (2016)

 
Avaa tiedosto
Melartin_Joona.pdf (2.435Mt)
Lataukset: 


Melartin, Joona
Oulun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016090914131
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee pelisuunnittelua jatko-osan suunnittelun näkökulmasta. Työn tavoitteena on analysoida tekijän vanhempi teos vuodelta 2014 ja tehdä sen jatko-osalle pelisuunnitte ludokumentti sekä pieni prototyyppi.

Opinnäytetyö jakautuu teoriaan, ensimmäisen pelin analyysiin, suunnitteluraporttiin, prototyypin raporttiin sekä lopputuloksiin. Teoriaosiossa käsitellään syitä ja lähtökohtia jatko-osan suunnittelulle samalla esittäen eroja ensimmäisen pelin ja jatko-osan suunnittelun välillä. Ensimmäisen pelin analyysi osio sisältää kuvauksen ensimmäisestä pelistä, takaisinmallinnustulokset sekä jatko-osan suunnittelun lähtökohtien määritykset. Suunnitteluraportti osuus esittelee suunnitellun jatko-osan suunnitteluprosessia ja pelisuunnitteludokumentin sisällön yleisesti. Prototyypin raportti osio käy läpi prototyypin kehitysprosessia pelisuunnitteludokumentin pohjalta. Lopputulos osio käsittelee työn tuloksia jatkokehityksen kannalta.

Pelisuunnitteludokumentti ja pieni prototyyppi tehtiin onnistuneesti. Pelisuunnitteludokumentti päätyi kattamaan paljon yksityiskohtia kokonaisen pelin kehitystä varten. Prototyyppi suunniteltiin sisältämään vain perustavat mekaniikat pelistä ja päätyi täyttämään suunnitelmat onnistuneesti.

Vaikka pelisuunnitteludokumentin kirjoittaminen ja prototyypin kehitys olivat onnistuneita, prototyyppi jäi liian pieneksi, jotta voisi päätellä onko pelin idea täysin toimiva ja hauska. Tästä huolimatta jatkokehitys olisi helppoa, sillä sekä pelisuunnitteludokumentti ja prototyyppi antavat sille hyvän pohjan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste