Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Lasten arviointiprosessi Helsingin kaupungilla : arviointiprosessin kuvaus toimintaterapeuttien haastattelun pohjalta

Mäkelä, Annika; Salmi, Sandra (2016)

Avaa tiedosto
Makela_Annika.pdf (828.4Kt)
Lataukset: 


Mäkelä, Annika
Salmi, Sandra
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092214469
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kuvaamme Helsingin kaupungin lasten toimintaterapia arviointiprosessia. Opinnäytetyömme koostuu kahdesta osuudesta, joista toinen on visuaalinen kuvaus arviointiprosessista ja toinen osa koostuu raporttiosuudesta, joka pitää sisällään teorian ja kuvauksen työskentelystämme sekä tulosten yksityiskohtaisemman tarkastelun.

Tavoitteenamme on tuottaa A4-kokoinen informatiivinen kuvaus Helsingin kaupungin lasten toimintaterapian arviointiprosessista ja kuvata raporttiosuudessamme Helsingin kaupungin lasten toimintaterapian arviointiprosessi ja siihen liittyviä käytäntöjä. Visuaalinen tuotos toimii toimintaterapeuttien oman työn jäsentämisen tukena sekä uusien työntekijöiden perehdyttämisen apuvälineenä.

Teoriataustana olemme käyttäneet Suomen toimintaterapeuttiliiton julkaisua hyvistä arviointikäytännöistä sekä kanadalaista toimintaterapian arviointistandardia. Kanadalainen toimintaterapian arviointistandardi on kansainvälinen suositus arviointiprosessista ja sen vaiheista, johon Suomen toimintaterapeuttiliiton julkaisu perustuu.

Opinnäytetyön tutkimuksellisessa osuudessa on käytetty tiedonkeruumenetelmänä teemahaastattelua. Haastattelimme neljää Helsingin kaupungin lasten toimintaterapeuttia, jotka työskentelevät arvioinnin parissa. Haastattelun runkona ja analyysin pohjana toimi kanadalainen toimintaterapian arviointistandardi.

Tulokset olemme jäsentäneet kyseisen standardin mukaan. Yleisesti tuloksista ilmeni, että terapeuteilla on yhtenevät käytännöt arviointiprosessin kulussa ja terapeutit keskustelevat keskenään hyvistä toimintatavoista. Toimintaterapeuteilla on Helsingin kaupungilla melko laajat vapaudet oman työn suunniteluun, mikä helpottaa prosessin toteuttamista itselleen sopivalla ja luontevalla tavalla. Tuotokseen olemme keränneet oleellisimmat ja eniten esille nouseet asiat.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste