Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tanssin, koska... : Tanssikoulu STAGEn oppilaiden tanssiharrastusmotiivit ja tanssiharrastuksen vaikutukset

Maijanen, Riitta-Mari (2016)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Tanssikoulu STAGEn oppilaiden tanssiharrastusmotiivit ja tanssiharrastuksen vaikutukset.pdf (948.7Kt)
Lataukset: 


Maijanen, Riitta-Mari
Lapin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092314509
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee torniolaisen tanssikoulu STAGEn oppilaiden tanssi-harrastusmotiiveja ja tanssiharrastuksen vaikutuksia. Suoritin laadullisen tut-kimuksen 39:lle tanssikoulun oppilaalle puolistrukturoidun kyselyn avulla. Ky-selylomake sisälsi yhteensä 18 kysymystä, joista käsittelen opinnäytetyöni kannalta olennaisimmat. Jaoin oppilaat neljään eri ryhmään: 9–12-vuotiaat, nuorten ja aikuisten alkeet/keskitaso, nuorten ja aikuisten edistyneet sekä yli 30-vuotiaat. Tutkimukseni lisäksi opinnäytetyöstäni selviää Kemi–Tornio-alueen tanssiharrastusmahdollisuudet ja lisäksi vertaan työni tuloksia muihin aiheesta tehtyihin tutkimuksiin.

Tutkimukseni perusteella sain hyödynnettävää tietoa oppilaiden ajatuksista tanssikoulu STAGEn toimintaan liittyen. Yksi tärkeimmistä kysymyksistä kyse-lylomakkeessa oli, miksi oppilaat tanssivat juuri STAGElla. Enemmistö valitsi tanssikoulun hyvien opettajien vuoksi. Toisena tärkeimpänä vaihtoehtona op-pilaat korostivat tanssikoulun miellyttävää ilmapiiriä. Selvittäessäni syytä sille, miksi oppilaat ovat valinneet juuri tanssin harrastuksekseen, suurin osa vasta-si, että tanssiminen on yksinkertaisesti hauskaa. Tanssiharrastus on vaikutta-nut oppilaisiin muun muassa siten, että se on lisännyt heidän rohkeutta sekä tuonut heille uusia kavereita.

Tanssiharrastusmotiivien lisäksi kyselylomake koostui taustatiedoista sekä ke-hitysideoista. Oleellisena osana tanssikoulun kehitettäviä kohteita näen STA-GEn tarjoamat tanssitunnit. Kysyessäni, mitä tanssilajeja lukujärjestykseen voi-si lisätä, saivat kehonhuolto sekä jooga eniten kannatusta. Tanssikoulun pu-kuhuoneisiin, odotustiloihin ja tanssisaleihin oltiin yleisesti ottaen tyytyväisiä, mutta niiden pienehkö koko oli mainittu useassa lomakkeessa kehitettäväksi kohteeksi. Kyselylomakkeen lopussa pyysin oppilaita vapaasti kirjoittamaan kehitysideoitaan paperille. Yleisimmäksi kehitysideaksi osoittautui tanssilajiva-likoiman laajentaminen lukujärjestykseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste