Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mäkihypyn ja yhdistetyn maailmancupin osakilpailun kävijätutkimus 23.2.2016

Koponen, Henna-Maria (2016)

 
Avaa tiedosto
Koponen_Henna-Maria.pdf (385.5Kt)
Lataukset: 


Koponen, Henna-Maria
Savonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016110115585
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Puijon Hiihtoseura Ry. Se on perinteikäs talviurheiluseura, jonka tarkoituksena on talviurheilun edistäminen. Toimeksiantaja määritteli opinnäytetyön aiheen. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä kävijätutkimus Kuopiossa Puijolla järjestettävien mäkihypyn ja yhdistetyn maailmancup osakilpailuiden 2016 yleisöstä. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää tapahtumayleisön taustatietoja sekä heidän asiakastyytyväisyyttä tapahtumaa kohtaan.

Tutkimus tehtiin haastattelemalla kilpailujen yleisöä kasvokkain, opinnäytetyötä varten tehdyn haastattelulomakkeen avulla. Haastattelulomake oli pääosin kvantitatiivinen, eli määrällinen, mutta sitä täydennettiin kvalitatiivisilla eli laadullisilla vastausvaihtoehdoilla. Haastattelut tehtiin 23.2.2016 mäkihypyn ja yhdistetyn maailmancupin tapahtuma-alueella. Haastateltavia oli yhteensä 152 henkilöä.

Tutkimustuloksista selvisi, että tyypillisesti kilpailuissa yleisönä on kuopiolainen, työssäkäyvä yli 50 vuotias nainen tai mies, joka on saapunut paikalle ystävän/ puolison kanssa. Hän on ollut yleisössä ainakin kerran aikaisemmin ja saanut tiedon kilpailuista lehdestä. Hänen mielestään saatu markkinointi vastaa kilpailuista saatua kokemusta ja hän on tyytyväinen kilpailuiden järjestelyihin. Hän aikoo käyttää erilaisia oheispalveluita ja tulla kilpailuihin joskus uudestaankin. Hän myös voisi suositella kilpailuja läheisilleen/ tuttavilleen.

Tuloksista myös selvisi, että keskeisimmät tapahtuman kehityskohteet liittyvät markkinointiin, opastukseen ja ohjeistamiseen. Tutkimustulokset antoivat hyödyllistä tietoa siitä, että oheispalveluita pitäisi parantaa muun muassa laajentamalla ruoka- ja ohjelmapalveluita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste