• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Näytä viite

Sirkkaproteiinipatukoiden lanseerausstrategiat joukkorahoituspalveluissa

Nyholm, Tommy (2016)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Nyholm_Tommy.pdf (759.2Kt)
Lataukset: 


Nyholm, Tommy
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111116023
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää ja vertailla erilaisia lanseerausstrategioita sirkkaproteiinipatukoiden joukkorahoituskampanjoissa. Mitä argumentteja käytettiin tuotemielikuvien luomiseen? Millä tavoin eri kampanjat erosivat toisistaan? Miten kampanjat kehittyivät ensimmäisestä kampanjasta viimeiseen kampanjaan? Tarkoituksena oli, että tutkimuksella saatua tietoa voidaan käyttää tuotteistamisen ja lanseerauksen apuna, jos Suomessa suunnitellaan syötäviin hyönteisiin perustuvaa joukkorahoituskampanjaa, kun elintarvikehyönteisistä valmistetut tuotteet ovat hyväksytty uuselintarvikkeiksi.

Tutkimus toteutettiin dokumenttianalyysinä. Dokumentteina käytettiin tutkimuskohteina olevien yritysten joukkorahoituskampanjasivuja. Aineistoon perehtymällä luotiin teoreettinen käsitteistö abstrahointia varten. Käsitteistön perusteella tehtiin teemakortistot ja teemakortit. Teemakortteihin kerättyjen tietojen avulla tehtiin vertailua ja johtopäätöksiä aineistosta. Tutkimuksen synteesit muodostuvat havainnollistavista taulukoista ja niiden selittämisestä sanallisesti.

Tutkimuksen perusteella sirkkaproteiinipatukoiden lanseerausstrategiat joukkorahoituskampanjoissa rakentuivat neljän pääargumentin varaan. Nämä pääargumentit olivat kestävä kehitys, hyönteisten hyvät ravintoarvot, tuotteiden hyvä maku ja hyönteiset raaka-aineena.

Opinnäytetyön johtopäätöksenä todettiin, että hyönteiselintarvikkeiden lanseerausstrategioissa tuotteiden hyvän maun esille tuomiseen tulisi kiinnittää enemmän huomiota ja tuotemielikuvaa rakentavaksi argumentiksi tulisi lisätä tuotteiden paikallisuus.
 
Kokoelmat
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus