Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

B2B-yrityksen myyntiprosessin kehittäminen

Kiiveri, Timo (2016)

 
Avaa tiedosto
Kiiveri_Timo.pdf (590.0Kt)
Lataukset: 


Kiiveri, Timo
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112216855
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli myyntiprosessin kehittäminen niin, että myös verkkokauppa huomioitaisiin nykyistä paremmin kohdeyrityksen myyntiprosessissa. Tavoitteena oli lisäksi kuvata tämä uusi myyntiprosessi ja tehdä tästä kuvauksesta tarkka, selkeä ja looginen. Tavoitteisiin kuului myös testata prosessin toimivuus käytännössä. Tutkimuksen kohdeyritys on kylmätekniikan maahantuoja ja tukkuyritys, joka myy kylmätekniikkaa ja teknistä asiantuntemusta kylmäteollisuudelle, urakoitsijoille sekä huolto- ja jälleenmyyntiliikkeille. Tutkimus on tärkeä kohdeyritykselle, sillä verkkokaupassa on olemassa suuri potentiaali tulevaisuudessa ja yritys haluaakin varmistaa sen, että myös yrityksen sisäinen toiminta tukee verkkokaupan myyntiä mahdollisimman hyvin.

Tutkimus toteutettiin toimintatutkimuksena ja siinä käytettiin laadullisina tiedonhankintamenelminä teemahaastatteluja ja havainnointia. Teemahaastattelujen aineisto analysointiin litteroinnin ja värikoodauksen avulla. Varsinaisena teoreettisena viitekehyksenä tutkimukselle toimi prosessin kehittämiseen liittyvä teoria. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös B2B-verkkokauppaa, prosessia yleisesti ja myyntiprosessia.

Tutkimuksen tuloksena oli uusi ja dokumentoitu myyntiprosessi, jossa vaiheet on aiempaa tarkemmin kuvattuna. Uuden myyntiprosessin käyttöönotto selkeytti myyntitoimintaa ja sen ansiosta verkkokauppa otetaankin nyt aiempaa paremmin huomioon yhtenä myyntikanavana.

Tutkimuksen mukaan myyntiprosessin kehittämisellä ei ole merkittävää vaikutusta verkkokaupan myyntiin. Verkkokaupan myynnin kasvattaminen vaatiikin todennäköisesti lisäksi myös muita toimenpiteitä, kuten markkinointia ja verkkokaupan kehittämistä. Myyntiprosessin kehittämisen myötä myynti kuitenkin hieman kasvoi muissa myyntikanavissa. Tutkimuksen jatkotoimenpiteet keskittyvätkin erityisesti myyntiprosessin kehittämisen lisäksi vaadittaviin muihin toimenpiteisiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste