Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Organisaation ostokäyttäytyminen kokousten ja tapahtumien järjestämisessä : Case Visit Vaasa

Malamo, Elina (2016)

 
Avaa tiedosto
Elina_Malamo.pdf (337.1Kt)
Lataukset: 


Malamo, Elina
Vaasan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112517401
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Vaasan seudun Matkailu Oy Visit Vaasalle. He tekevät yhteistyötä alueen eri toimijoiden kanssa ja pyrkivät lisäämään Vaasan ja alueen houkuttelevuutta matkailukohteena, mutta myös kokous- ja tapahtumakaupunkina. Oikeiden markkinointitoimenpiteiden toteuttamisen takia piti selvittää, kuinka Vaasalaiset kokouksia järjestävät tahot toimivat ostopro-sessissaan, ja millaisia tapahtumia he yleensä järjestävät. Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään organisaation ostokäyttäytymistä ja ostoprosessia, ja esitetään siihen vaikuttavien seikkoja. Lähteinä käytettiin alan uusinta kirjallisuutta. Tutkimustapa oli kvalitatiivinen eli laadullinen, ja haastattelut toteutettiin puolistrukturoiduilla teemahaastatteluilla, joiden avulla pystyttiin saamaan vastaukset tarpeellisiin ja juuri oikeisiin seikkoihin. Tutkimuksessa kävi ilmi, että järjestettävien tapahtumien ja kokousten määrä on viime vuosina laskenut huomattavasti, ja osa tapahtumista pystyttiin korvaamaan sähköisillä menetelmillä. Organisaatioiden ostoprosessiin ja päätöksentekoon vaikuttivatkin eniten taloudelliset seikat, sillä kaikissa organisaatioissa kustannuksia piti pitää alhaisina. Myös byrokraattiset tekijät tai vapaaehtoisuuteen perustuva toiminta rajoittivat joidenkin organisaatioiden tapahtumajärjestelyjä. Selvisi myös, että suurin osa vastaajista hoiti kaikki tapahtumajärjestelyt itse, mutta että yllättä-vissä tai isommissa tapahtumissa ulkopuoliselle avulle olisi tarvetta. Saatujen vas-tausten perusteella Visit Vaasa pystyy nyt kohdentamaan markkinointinsa oikeille tahoille ja organisaatiolle, sekä he pystyvät nyt muotoilemaan viestinsä kohderyhmää paremmin houkuttelevaksi ja palvelevaksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste