Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pohjois-Suomen Erämessujen Facebook-markkinoinnin kehittäminen : Kehitysideoita kohdeyritykselle

Hänninen, Tanja (2016)

 
Avaa tiedosto
hanninen_tanja.pdf (1.583Mt)
Lataukset: 


Hänninen, Tanja
Oulun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112817786
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Pohjois-Suomen Erämessut. Työni tavoite on antaa yritykselle ideoita Facebook – markkinoinnin kehittämisessä. Facebook – sivuston kehittäminen markkinointikanavana koetaan yrityksessä tarpeelliseksi ja tarkoituksena on, että yritys saisi uusien ideoiden avulla kehitettyä markkinointiaan sosiaalisessa mediassa niin, että se saisi siellä tarvitsemaansa näkyvyyttä ja näin olen myös uusia messukävijöitä tuleville messuilleen.

Tutkimus tehtiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää apuna käyttäen ja tutkimuksen kohderyhmäksi valittiin nuoret. Tämä ikäryhmä siksi, että heitä haluttaisiin näkyvän messuilla enemmän, ja koska tämä ikäryhmä turvaa kävijämäärät tulevaisuudessa. Tutkimus on tehty havainnointitutkimuksena. Tueksi otettiin kirjoituspöytätutkimus, jonka tarkoituksena on tukea havainnointitutkimuksessa saamiani tuloksia. Tutkimuksessa käytettiin uusimpia tilastoja liittyen eräharrastajien määriin sekä siihen, miten luonto ja luonnossa liikkumisen muodot nuoria kiinnostaa. Havainnointitutkimuksessa tutkittiin Pohjois-Suomen Erämessujen nykyistä sekä tämän potentiaalisten kilpailijoiden Facebook – markkinointia.

Havainnoidessani toimeksiantajani nykyistä Facebook – markkinointia, tärkeimmät havainnot olivat nykyisten sivujen vanhahtava ulkoasu, markkinoinnin epäloogisuus, liika informatiivisuus, päivitysten mielenkiinnottomuus sekä mainonnan ajoittuminen lähelle messuja. Kilpailijalla Face-book -sivut oli taas paremmin suunniteltu, enemmän markkinointiin painottuneet, ja päivitykset kiinnostavampia ja hauskoja. Nuorten sosiaalisen median sekä Facebookin käyttöä tutkittaessa saatiin selville se, että nuorille Facebook on edelleen tärkeä sosiaalisen median palvelu. Face-bookin avulla on siis mahdollista saavuttaa tämä kohderyhmä. Nuorten luontoharrastamista tutkit-taessa tärkein tutkimustulos oli nuorten kiinnostus elämykselliseen luontoharrastamiseen. Perin-teiset luontoharrastukset, kuten marjastus, sienestys ja kalastus, eivät niinkään kiinnosta, vaan huvi menee hyödyn edelle. Luontoon lähdetään liikkumaan, hakemaan hyvää oloa. Harrastusten trendikkyys on myös tärkeää.

Lopuksi esitän kohdeyrityksen Facebook – markkinointiin kehitysehdotuksia, joista tärkeimmät ovat Facebook – sivujen uudistaminen, sloganin kehittäminen, Facebook markkinoinnin aikaikku-nan uudistaminen, päivitykset viikoittaisiksi, laadukkaita ja hauskoja videoita luonnosta ja eläimistä, trendikkäiden lajien esitteleminen sekä kilpailujen kehittäminen. Missä määrin yritys toteuttaa kehitysideoita, jää yrityksen oman harkinnan varaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste