Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Urheiluseura aktivoijana yhteistyökumppaneiden verkostotoiminnassa : Case: LEKA Volley ry

Mehtonen, Krista (2016)

Avaa tiedosto
Mehtonen_Krista.pdf (679.6Kt)
Lataukset: 


Mehtonen, Krista
Savonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120619261
Tiivistelmä
Sponsorointiyhteistyö on kahta osapuolta molemminpuolisesti hyödyttävä yhteistyö. Maailman muuttuessa sponsorointikin on muovautunut ajan kuluessa. Nykyään pelkkä näkyvyyden takaaminen ei riitä sponsoreille vaan uudet innovaatiot taistelevat paikoistaan urheilupiireissä samalla tavalla kuin yritysmaailmassakin.

Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää urheiluseuran organisoiman verkostotoiminnan mahdollisuuksia kilpailuetuna sponsorointiyhteistyössä. Työ tehtiin kehittämistyönä kuopiolaiselle lentopalloseura LEKA Volley ry:lle, joka pelaa korkeimmalla sarjatasolla miesten Lentopallon Mestaruusliigaa. Tutkimustehtävänä oli kartoittaa, miten LEKA tarjoaa verkostoitumismahdollisuuksia yhteistyökumppaneille liiketoiminnan aktivoimiseksi sekä mitä ne ovat.

Teoria-aiheiden jakauduttua kahtia, ensimmäisenä perehdyttiin sponsorointiyhteistyön taustoihin sekä nykypäivän sponsorointimahdollisuuksien hyödyntämiseen liiketoiminnan kehittämisessä. Toisessa teoriaosassa tutustuttiin verkostoitumisen teoriaan ja verkostojen tuomaan lisäarvoon niin henkilökohtaisella kuin yritystasolla.

Kehittämisosassa saatiin aikaan kehittämisideoita, joita LEKA kykenee hyödyntämään verkostotoiminnan suunnittelussa ja ylläpidossa. Kehittämisideat sisälsivät ehdotuksia toimintaan yhteistyökumppaneiden kanssa sekä niiden välille.

Lopputulokseksi saatiin näkemys siitä, että sponsorointiyhteistyötä pystyy rakentamaan ja tehostamaan verkostotoiminnan kautta. Johtopäätös työlle täten on verkostotoiminnan näkeminen kilpailuetuna sponsorointiyhteistyön rakentamisessa perinteisen näkyvyyden rinnalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste