Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma tunnettuuden lisäämiseksi ja uusien asiakkaiden hankkimiseksi : case Tilitoimisto X

Niemelä, Kati (2016)

 
Avaa tiedosto
ONT_Niemela_Kati.pdf (3.573Mt)
Lataukset: 


Niemelä, Kati
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121620730
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa parhaimmat ja tehokkaimmat markkinointiviestinnän keinot näkyvyyden ja tunnettuuden parantamiseksi pk-yrittäjien keskuudessa ja uusien asiakkaiden hankkimiseksi sekä selvittää, millaista lisäarvoa tilitoimistolla on tarjota kilpailijoihinsa verrattuna ja kuinka markkinointiviestintä tulisi integroidusti toteuttaa, jotta sen osa-alueet tukisivat toisiaan mahdollisimman efektiivisesti ja kustannustehokkaasti ja se olisi hoidettavissa pienten resurssien puitteissa.

Tutkimusmenetelminä käytettiin sekä laadullista että määrällistä tutkimusta, jotka täydensivät toisiaan eri näkökulmista. Laadullisena menetelmänä käytettiin haastattelututkimusta, johon haasteltiin toimeksiantajayrityksen omistaman tahon johtoryhmän jäsentä ja yrityksen kolmea työntekijää. Määrällisenä tutkimusmenetelmänä käytettiin internetkyselyä, joka lähetettiin toimeksiantajan markkina-alueen yrityksille ja y-tunnuksen omaaville.

Tutkimustulosten mukaan yritys on markkinoinut lähinnä puskaradioperiaatteella eikä sillä ole varsinaista markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Tuloksista ilmeni myös, että yritys on tunnettu maa- ja metsä-talousyrittäjien keskuudessa, mutta tunnettuus tilitoimistona on olematon johtuen mm. hakukonemarkkinoinnin ja -optimoinnin puutteesta sekä yrityksen harhaanjohtavasta nimestä. Tutkimustulosten mu-kaan tietoa yrityksistä etsitään ensisijaisesti nimenomaan internetin hakutoiminnolla ja yrityksen omilta verkkosivuilta.

Tutkimus osoitti, että digitaalisista viestintäkeinoista sosiaalinen media, sähköposti ja hakukonemarkkinointi ovat kustannustehokkaimmat ja hoidettavissa pienten resurssien puitteissa, ja ne voidaan mahdollisuuksien ja budjetin mukaan yhdistää edullisiin, perinteisiin markkinointiviestinnän keinoihin (ilmais-lehdet, henkilökohtainen soitto ja esitteet) tehokkaan markkinointiviestinnän tuottamiseksi. Tutkimustulosten perusteella yritykselle luotiin vuodelle 2017 valmis markkinointiviestintäsuunnitelma ja markki-nointiviestinnän aikajana helpottamaan viestinnän ajoittamista.

Tutkimuksesta on todellista hyötyä toimeksiantajalle, sillä tuloksia voidaan hyödyntää vuoden 2017 markkinointiviestinnässä ja myöhemmin tulevaisuudessa. Lisäksi konkreettisten toimenpide-ehdotusten ja suositusten pohjalta yritys voi kasvattaa näkyvyyttään ja tunnettuuttaan hankkiakseen uusia asiakkaita B2B-markkinoilta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste