Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokauppa myynnin edistämisvälineenä: Case yritys X

Viljakainen, Markus (2016)

Avaa tiedosto
Viljakainen_Markus.pdf (376.9Kt)
Lataukset: 


Viljakainen, Markus
Savonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121820928
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutustua verkkokaupan eri ominaisuuksiin, joiden avulla yritys X pystyisi nostamaan omia myyntejään uuden myyntikanavan avulla. Opinnäytetyössä tutustutaan verkkokaupan toimivuuden kannalta oleellisiin ominaisuuksiin sekä tutustutaan verkkokaupan eri muotoihin. Opinnäytetyössä tarjotaan yritykselle ehdo-tuksia verkkokaupan kautta oleellisiin asioihin, joita sen tulee ottaa huomioon siirryttäessä sille uuteen myyntikana-vaan.

Työn teoriaosuudessa perehdytään verkkokaupan tarjoamiin mahdollisuuksiin sekä myyjän vastuisiin verkkokau-passa. Teoriassa käydään myös läpi verkkokaupan markkinointikeinoja sekä käydään läpi erilaisia verkkokaupan muotoja. Teoriaosuudessa käydään myös läpi uuden kanavan lisäämisen tuomia mahdollisia ongelmatilanteita, sekä kuinka näiltä vältytään. Työn lopussa yritykselle nostetaan sen verkkokaupan kannalta kolme oleellista asiaan, joi-den avulla yritys saisi verkkokauppaa pohtiessaan pidettyä kanavat yhdenmukaisina, sekä saisi verkkokaupasta asiakkaalle uuden toimivan palvelukanavan.

Työn perusteella yrityksen verkkokaupan muodoksi sopisi parhaiten click and collect- malli, jolloin yritys varmistaisi kanavien yhdenmukaisuuden ja asiakkaiden asioimisen molemmissa kanavissa. Tämän mallin avulla asiakkaille saataisiin samalla palvelukanava, mikä ei ole rajoittunut kivijalkaliikkeiden aukioloaikoihin. Verkkokaupan avulla yritys saa myös koko valikoimansa asiakkaille näkyville, mikä ei välttämättä ole mahdollista kivijalkaliikkeiden koon takia. Verkkokauppa helpottaa myös uusien asiakkaiden hankkimista, ja sen avulla voidaan samalla viestiä asiak-kaille helpommin ajankohtaisia tarjouksia, ja yritys saa toimintaansa asiakkailleen läpinäkyvämmäksi.

Opinnäytetyössä yritykselle tarjotaan suuntaa antavia ehdotuksia, mitkä sen täytyy ottaa huomioon verkkokaupan perustamista pohdittaessa. Verkkokauppaa ei pidä perustaa ainoastaan sen takia että yritykselle halutaan lisätä myyntiä, sillä ilman pohtimista perustettu verkkokauppa voi sabotoida muiden kanavien myyntejä. Verkkokaupan on oltava myös kokonaisuudessaan laadukas, sillä mikäli sivusto ei ole toimiva, siirtyy asiakas kilpailijoiden verkko-kauppaan
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste