dc.contributor.author | Smura, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2017-02-08T12:04:59Z | |
dc.date.available | 2017-02-08T12:04:59Z | |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-201702082167 | - |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/122625 | |
dc.description.abstract | Tässä opinnäytetyössä suunnitellaan uudistuvalle kylpylälle markkinointisuunnitelma. Toimeksiantaja on matkailu- ja ravitsemisalalla toimiva matkailukeskus Break Sokos Hotel Bomba. Opinnäytetyö on suoritettu toiminnallisena opin-näytetyönä, joka sisältää raportointi osion ja produktion eli tässä tapauksessa markkinointisuunnitelman.
Raportointi osiossa luodaan teoriapohjaa. Aiheet on jaettu kahteen ryhmään: kylpylät osana hyvinvointi- ja wellness matkailua ja markkinoinnin suunnittelu. Ensimmäisessä teoria osuudessa kartoitetaan hyvinvointimatkailun termejä, niiden määritelmiä ja ymmärrettävyyttä. Tähän osioon on kerätty myös kylpylätoiminnan kannalta oleellista historiaa ulkomailla ja Suomessa sekä matkailuun ja kylpylöihin kohdistuvia trendejä.
Markkinoinnin suunnittelussa esitetään strategisessa järjestyksessä toimenpiteet markkinointisuunnitelman toteutta-miseksi. Siinä yhdistetään yrityksen nykyinen liiketoiminta ja lähtökohta-analyysit, markkinoiden kysyntä potentiaali, kilpailijat ja asiakasprofiilit, markkinoinnin strategiset valinnat, konkreettisen toimintasuunnitelman, toiminnan riskien arvioinnin sekä markkinoinnin oikean suunnan ja vaikutusten seurannan.
Näiden teorioiden pohjalta on rakennettu yritykselle kylpylän markkinointisuunnitelma. Suunnitelmassa painotetaan kahta jo olemassa olevaa asiakasprofiilia sekä luodaan yksi kokonaan uusi. Nämä asiakasprofiilit huomioon ottaen on kylpylälle luotu uudet tuotteet ja markkinointiviestinnän kanavat.
Opinnäytetyön vaiheissa on esitelty toiminnallinen opinnäytetyö, tavoitteet, tiedonhakumenetelmät sekä produktin eri vaiheet. Päätelmässä arvioidaan oppimistavoitteet ja niiden täyttyminen sekä työn tuloksia. | fi |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to create a marketing plan for a renewable spa. The client organisation is a holiday cen-ter Break Sokos Hotel Bomba which is working in the tourism- and catering industry. The thesis is done as a function-al thesis which consists from a report and a production which in this case is a marketing plan.
In the report the main idea is to create the foundation of the theory. The subjects are divided in two groups: spas as part of the health and wellness tourism and marketing planning. Mapping of the terms, definitions and intelligibility of the health industry is in the first theory part. There is also substantial information about the Finnish and foreign spa history along with the trends regarding the tourism and spas.
In the marketing planning the actions are presented in strategic way in order to carry out the marketing plan. It com-bines the present area of business and starting point-analyses, the demand potential of the market, competition, cus-tomer profiles, strategic options of the marketing, plan of action, risk analysis and the follow-up to ensure the right direction and effects of the marketing.
The marketing plan for the spa have been carried out on the basis of these theories. The emphasis of the marketing plan is on the two already existing customer profiles and the creation of a new profile. New products and marketing channels of the spa has been created by taking in concern of these customer profiles.
The functional thesis, objectives, information retrieval and the stages of the production are presented in the stages of thesis. The conclusion part consists from the evaluation and fulfilling of the learning objectives but also from the re-sults of the work. | en |
dc.language.iso | fin | - |
dc.publisher | Savonia-ammattikorkeakoulu | - |
dc.rights | All rights reserved | - |
dc.title | Kylpylöiden uusi aika : elämyksiä ja sisältömarkkinointia : case Break Sokos Hotel Bomba | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/1728 | - |
dc.subject.ysa | markkinointi | |
dc.subject.ysa | suunnitelmat | |
dc.subject.ysa | kylpylähotellit | |
dc.subject.ysa | hyvinvointimatkailu | |
dc.subject.ysa | liiketoiminta | |
dc.contributor.organization | Savonia-ammattikorkeakoulu | - |
dc.subject.keyword | Kylpylä | - |
dc.subject.keyword | hyvinvointimatkailu | - |
dc.subject.keyword | wellness | - |
dc.subject.keyword | markkinointisuunnitelma | - |
dc.subject.keyword | markkinoinnin suunnittelu | - |
dc.subject.degreeprogram | fi=Majoitus- ja ravitsemisala|sv=Inkvarterings- och kosthållsbranschen|en=Hotel and Restaurant| | - |
dc.subject.discipline | Hotelli- ja ravintola-alan koulutusohjelma | - |