Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sports Car Centerin huollon prosessin kehittäminen

Pekkanen, Vertti (2017)

 
Avaa tiedosto
Pekkanen_Vertti.pdf (1.970Mt)
Lataukset: 


Pekkanen, Vertti
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702132364
Tiivistelmä
Insinöörityö tehtiin Oy Sports Car Center Ab:n toimeksiannosta syksyllä 2016. Työn tavoitteena
oli selvittää huollon prosessissa huonoimmin toimivat osa-alueet sekä tarkastella
asiakastyytyväisyyttä ja avoimia asiakaspalautteita. Huollon prosessien tutkimisen ja tarkastellun
asiakaspalautteen perusteella kehitettiin parannusehdotuksia huollon toimintamalliin.
Toissijaisena tavoitteena oli asiakastyytyväisyyskyselyn vastausprosentin nostaminen.
Huollon prosesseja tarkasteltiin lokakuussa 2016 hieman yli viikon ajan työnjohtajien työntekoa
seuraten. Työnteosta ja toimintatavoista tehtiin muistiinpanoja ja kehitettiin huollon
prosessin ohjeiden noudattamisen tarkastuslomake, jonka mukaan työntekoa tarkasteltiin.
Asiakaspalautteita tutkittiin helmikuun–marraskuun 2016 väliseltä ajalta syksyllä 2016 tarkkailuviikon
jälkeen. Asiakaspalautteet jaoteltiin eri osa-alueisiin, jotta tuloksista saatiin kehittämistä
tarvitsevat asiat paremmin esille.
Huollon prosessin tarkkailun tuloksista havaittiin työnjohtajien työkuorman olevan suuri,
joka johtaa moniin työvirheisiin ja huonoon yhteydenpitoon asiakkaisiin. Havaittiin myös
työnjohtajilta puuttuvan työmääräysten puhtaaksikirjoitusrutiini, mikä johti epäselvyyksiin
töitä luovutettaessa ja laskutettaessa. Lisäksi kommunikaatiossa huomattiin olevan epäselvyyksiä,
mikä johti esimerkiksi puuttuviin varaosiin ja töiden venymiseen korjaamolla.
Tämän insinöörityön tuloksina kehitettiin käytännön parannusehdotuksia huollon prosessin
toimintamalliin sekä lajiteltua ja analysoitua dataa asiakaspalautteista. Tuloksina oli myös
ehdotuksia, kuinka asiakastyytyväisyyskyselyn vastausprosenttia voisi nostaa. Prosessin
kehitysehdotuksia ovat puhtaaksikirjoitusmenetelmän käyttöönotto, varaosien tilaustavan
muuttaminen sekä hallityönjohtajan palkkaaminen ja työnkuva. Asiakaspalvelun kehittämiseksi
puhelinliikennettä pitäisi ohjata tehokkaammin automerkkien mukaan sekä työnjohtajien
kiinnittää huomiota puhelimessa käytettyyn aikaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste