Näytä suppeat kuvailutiedot

Roleplaying Games in Visual Media : How to make tabletop roleplaying games engaging for an outside audience?

Vedenoja, Perttu (2016)

dc.contributor.authorVedenoja, Perttu-
dc.date.accessioned2017-03-01T05:36:24Z
dc.date.available2017-03-01T05:36:24Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201703012794-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/123103
dc.description.abstractThis is an independent study with the goal of examining the suitability of using roleplaying games as creative content and framing device for visual media production in a documentary manner. Personal experience, literature on the foundations of narrative and game theory, and an interview and published articles of experts form the knowledge base for this study. As a result, this study acts as an introduction and reference to the notable roleplaying shows produced, with observations on their structure and possible reasons for their success. However, the intended results of original goals remain inconclusive. Still, this study can be utilized as an aid and introductory reference for future research on the subject.en
dc.description.abstractTämä tutkimus on laadittu itsenäisenä, alan toimijoista riippumattomana työnä. Ensisijaisena tarkoituksena ja tutkimustavoitteena on selvitys pöytäpelien soveltuvuudesta visuaalisen median (web series/vastaava AV-materiaali) sisällöksi, tai sisällöntuotannon apuvälineeksi – ensisijaisesti varsinaisena, keskeisenä sisältönä, mutta huomioiden myös mahdollisuudet esim. käsikirjoitustyökaluna hyödynnettäessä. Analyysi perustuu omakohtaiseen kokemukseen, peliteoriaa ja dramaturgian perusteita koskevaan kirjallisuuteen, sekä alan asiantuntijoiden julkisiin kirjoituksiin ja haastatteluun. Tutkimuksen saavutettuna tuloksena on johdatus ja esittely merkittävimmistä tuotannoista aihepiiriä koskien, sekä päätelmiä niiden menestyksen syistä. Alkuperäinen tutkimustavoite on jäänyt osittain täyttymättä. Tulokset ovat käytettävissä tulevan aihetta koskevan tutkimuksen apuna sekä johdatuksena merkittävimpiin teoksiin.fi
dc.language.isoeng-
dc.publisherOulun ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleRoleplaying Games in Visual Media : How to make tabletop roleplaying games engaging for an outside audience?en
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/2127-
dc.organizationOulun ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationOulun ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordrole playing-
dc.subject.keywordgames-
dc.subject.keywordweb series-
dc.subject.keywordlivestreaming-
dc.subject.specializationmediatuottaminen-
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|-
dc.subject.disciplineViestinnän tutkinto-ohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot