Indie Game Marketing Strategy : A Guide for Developers
Nuotio, Mira (2017)
Nuotio, Mira
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703093111
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703093111
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli kirjoittaa markkinointistrategian ja sen soveltamisen ohje indiepelien kehittäjille, auttaakseen heitä ajattelemaan strategisesti ja siten erottumaan kilpailijoistaan nykypäivän haastavilla markkinoilla.
Kaikki tieto, paitsi lähteisiin viittaavat, perustuvat kirjoittajan viimeisen vuoden aikaiseen työkokemukseen indie-pelien markkinoinnin ammattilaisena, jolloin aihe tuli hyvin tutuksi. Lisäksi, tämä markkinointistrategia on tuettu SOSTAC®-mallilla.
Lopputulos on ohje, joka käsittelee seitsemää, perus indie-pelien markkinointistrategian osaa, joiden tarkoitus on selventää indie-pelien kehittäjille: kuka heidän kohdeasiakkaansa on, mitä kohdeasiakas mahtaa eniten toivoa indie-peliltä, kuinka saada kohdeasiakas huomaamaan indie-pelin ja kuinka kohdeasiakas saa pelin haltuunsa, sekä projektiin tarvittavat työkalut, materiaalit ja yhteistyökumppanit.
Kirjoittaja suosittelee uraa indie-pelien kehityksen parissa ainoastaan henkilöille, jotka ovat valmiina tekemään paljon raskasta kehitys- ja markkinointityötä, sillä indie-peliala ei ole enää kultakaivos, vaan alalla ollaan rakkaudesta lajiin.
Kaikki tieto, paitsi lähteisiin viittaavat, perustuvat kirjoittajan viimeisen vuoden aikaiseen työkokemukseen indie-pelien markkinoinnin ammattilaisena, jolloin aihe tuli hyvin tutuksi. Lisäksi, tämä markkinointistrategia on tuettu SOSTAC®-mallilla.
Lopputulos on ohje, joka käsittelee seitsemää, perus indie-pelien markkinointistrategian osaa, joiden tarkoitus on selventää indie-pelien kehittäjille: kuka heidän kohdeasiakkaansa on, mitä kohdeasiakas mahtaa eniten toivoa indie-peliltä, kuinka saada kohdeasiakas huomaamaan indie-pelin ja kuinka kohdeasiakas saa pelin haltuunsa, sekä projektiin tarvittavat työkalut, materiaalit ja yhteistyökumppanit.
Kirjoittaja suosittelee uraa indie-pelien kehityksen parissa ainoastaan henkilöille, jotka ovat valmiina tekemään paljon raskasta kehitys- ja markkinointityötä, sillä indie-peliala ei ole enää kultakaivos, vaan alalla ollaan rakkaudesta lajiin.