Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lemmikkitarvikekauppiaiden asiakastyytyväisyys tavarantoimittajiin

Alankola, Silja (2017)

Avaa tiedosto
Alankola_Silja.pdf (3.135Mt)
Lataukset: 


Alankola, Silja
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703093108
Tiivistelmä
VIPstore Oy on lemmikkialalla toimiva maahantuonti-, tukku- ja vähittäismyyntiyritys. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mistä tekijöistä muodostuu asiakastyytyväisyys ja asiakasuskollisuus itsenäisten lemmikkitarvikekauppiaiden ja tavarantoimittajien välisissä liiketoimintasuhteissa. Lisäksi toimeksiantaja halusi selvittää, mihin kauppiaat näkevät tavarantoimittajasuhteiden kehittyvän ja oman toimintansa menestyksen perustuvan kiristyvässä kilpailutilanteessa.

Teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin asiakasuskollisuutta ja asiakastyytyväisyyttä sekä kahden yrityksen välistä liiketoimintasuhdetta. Tutkimuksellinen osuus toteutettiin kahdessa vaiheessa, ensin suoritettiin neljälle itsenäiselle lemmikkitarvikekauppiaalle teemahaastattelu, jonka pohjalta laadittiin kysymykset verkkokyselyä varten. Toisessa vaiheessa suoritettiin verkkokysely suuremmalle joukolle itsenäisiä lemmikkitarvikekauppiaita.

Tutkimustulokset esitettiin sanallisesti kuvaillen ja havainnollistaen erilaisin taulukoin ja kuvioin. Tutkimustulosten perusteella esitetään toimeksiantajalle, miten toimintaa voisi kehittää enemmän itsenäisten lemmikkitarvikekauppiaiden tarpeita vastaavaksi.

Asiakasuskollisuudesta ja asiakastyytyväisyydestä on tehty paljon tutkimuksia. Tämän tutkimuksen lisäarvo tulee käsitteiden tuomisesta käytäntöön. Esillä ovat ne käytännön osa-alueet, joista tavarantoimittajan toiminnassa muodostuu hyvä palveluketju. Tutkimuskohteena tavarantoimittaja–erikoisliike suhde lemmikkialalla Suomessa on uusi. Jatkotutkimusaiheena voitaisiin tutkia asiakastyytyväisyyttä tässä asiakasryhmässä toiminnan kehittämisen jälkeen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste