Pk-yrityksen visuaalinen viestintä : Logotyypin ja liikemerkin suunnittelu
Sinerkari, Salla (2017)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Sinerkari, Salla
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704215127
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704215127
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia visuaalista viestintää sekä siihen vaikuttavia tekijöitä pk-yrityksen näkökulmasta. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona suunnitteilla olevalle majoituspalvelua tarjoavalle yritykselle. Työn viitekehys perustui visuaalisen viestinnän ammattilaisten julkaisuihin. Opinnäytetyö oli toiminnallinen, jonka lopputulemana oli logotyypin ja liikemerkin suunnitteleminen ja graafisen ohjeistuksen laatiminen kyseiselle yritykselle viitekehyksestä nousseita faktoja hyödyntäen. Tärkeimpiä viitekehyksestä nousseita tuloksia oli visuaalisen viestinnän suunnittelun merkitys markkinointiviestinnän kannalta. Yrityksen yhteneväinen visuaalinen viestintä ja selkeät tunnistetekijät kasvattavat kokonaisviestinnän tehoa. Visuaalisen viestinnän suunnittelulla pystyttiin luomaan yritykselle persoonallinen imago ja erottautumaan kilpailijoista. Visuaalisen viestinnän keinoin voidaan vaikuttaa katsojan alitajuntaan ja rakentaa tietoisesti yrityksen imagoa tavoiteltuun suuntaan.