dc.contributor.author | Milán, Kim | - |
dc.date.accessioned | 2017-04-25T07:43:19Z | |
dc.date.available | 2017-04-25T07:43:19Z | |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-201704245239 | - |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/125129 | |
dc.description.abstract | Opinnäytetyön tarkoituksena oli käsitellä pelituotantoa ja pelien kehitystä Unity 5 -pelimoottorilla sekä tuottaa valmis pelidemo, jota testata käyttäjillä. Työn tavoitteena oli tutustua pelien tekemiseen, kehittää saatujen tietojen perusteella pelidemo ja analysoida demosta saatavia palautteita mahdollisen lopullisen pelin tuotannossa. Opinnäytetyön idea ja aihe olivat peräisin omasta kiinnostuksesta peleihin ja niiden kehitykseen sekä aiemmasta harrastuneisuudesta kyseisellä alalla.
Työssä käydään läpi pelien kehityksen teoriaa yleisesti, Unityn käyttöä ja ominaisuuksia sekä tuotetun demon eri osia ja ominaisuuksia. Tuotettu pelidemo itsessään on ensimmäisen persoonan näkökulmasta pelattava ongelmanratkaisupeli. Pelille ei asetettu tiettyä kohderyhmää vaan se julkaistiin useaan paikkaan internetissä anonyymien käyttäjien saataville. Käyttäjäpalautetta kerättiin itse tuotettuun tietokantaan koulun palvelimella sekä Unity Analytics-palveluun.
Työn tavoitteisiin päästiin ja demon tuottamista palautteista voidaan tehdä johtopäätöksiä jatkokehityksen suhteen, vaikka otanta olisi saanut olla suurempi saatujen keskiarvojen paremman luotettavuuden kannalta. | fi |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis was to look into game development, developing games using the Unity 5 game engine and to develop a demo for testing. The goal was to learn more about development, develop a working demo based on that knowledge and analyze the feedback received from the demo. The idea for this thesis came from my own interest and experience with games and game development.
The thesis examines game development theory, the use and features of Unity and the different parts and features of the created demo. The game demo itself is a first-person puzzle game. The game had no specific target group and was released to multiple locations on the internet for any anonymous users. User feedback from the demo was collected using Unity Analytics and a separate database on the school’s server.
The set goals were achieved and various conclusions about further development can be made from the collected feedback, even though the amount of it could have admittedly been higher for better credibility. | en |
dc.language.iso | fin | - |
dc.publisher | Tampereen ammattikorkeakoulu | - |
dc.rights | All rights reserved | - |
dc.title | Unity 5 pelituotanto : pelidemon tuottaminen Windows-alustalle | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/6717 | - |
dc.organization | Tampereen ammattikorkeakoulu | - |
dc.subject.ysa | tietokonepelit | |
dc.subject.ysa | pelisuunnittelu | |
dc.subject.ysa | ohjelmistokehitys | |
dc.subject.ysa | ohjelmointi | |
dc.subject.ysa | ohjelmointikielet | |
dc.subject.ysa | C# | |
dc.contributor.organization | Tampereen ammattikorkeakoulu | - |
dc.subject.keyword | unity | - |
dc.subject.keyword | pelituotanto | - |
dc.subject.keyword | c#-ohjelmointi | - |
dc.subject.specialization | Ohjelmistotekniikka | - |
dc.subject.degreeprogram | fi=Tieto- ja viestintätekniikka|sv=Informations- och kommunikationsteknik|en=Information and Communications Technology| | - |
dc.subject.discipline | Tietotekniikan koulutusohjelma | - |