Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tourist Behaviour in Nature Based Tourism Destination of Bohemian Switzerland

Dvorakova, Anna-Marie (2017)

 
Avaa tiedosto
Dvorakova_Anna-Marie.pdf (1.060Mt)
Lataukset: 


Dvorakova, Anna-Marie
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705046364
Tiivistelmä
Nature tourism is a significant field of tourism business. There are many forms of nature-based tourism, including mass tourism and other alternative forms, such as eco-tourism, sustainable tourism or responsible tourism. The alternative forms of tourism aim to minimize their negative impacts on the environment, economy and socio-cultural values of destinations.

The motivation of tourists to visit nature parks vary, but there are some common push and pull factors. The push factors can be escapism – to escape and enjoy the beauty and peace of landscapes and nature; the pull factors are the best-known attractions present in nature parks or the possibilities to hike or do other activities in the nature.

This thesis focuses on the nature-based tourism destination called Bohemian Switzer-land, which is located in the Czech Republic and includes a national park as well. The commissioner of this thesis is Bohemian Switzerland, non-governmental organization. The purpose of this thesis was to analyze tourist behavior of a chosen target group – students residing in Prague – and to determine whether they are a potential customer segment for the destination.

The research was carried out using a questionnaire combining close-ended and open-ended questions. The questions were focusing on the pre-travel, on-site, and post-travel behavior of the respondents, as well as the motivations and perception this target group has about the destination.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste