Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nuoren yrityksen kehittämiskohteiden tunnistaminen : Case: Caffeine Overdose Oy

Tarvainen, Atte (2017)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_TarvainenAtte.pdf (566.8Kt)
Lataukset: 


Tarvainen, Atte
Savonia-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086808
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Kuopiolainen peli- ja ohjelmistoyritys Caffeine Overdose Oy. Yritys tuottaa monenlaisia ohjelmisto- ja pelituotteita, keskittyen pääasiassa yritysten väliseen kauppaan. Yritys on perustettu vuonna 2014 ja työllistää opinnäytetyön tekohetkellä kuusi henkilöä. Jokainen yrityksessä työskentelevä on myös yrityksen osakkeenomistaja.

Tämä opinnäytetyö on tutkimuksellinen kehittämistyö, jossa kehittäminen oli käytännöllistä ongelmien ratkaisua, perustuen kuitenkin systemaattisesti kerättyyn tietoon. Kehittämistyön tavoitteena oli analysoimalla ja teoriantiedon avulla tunnistaa yrityksen tärkeimmät kehittämisen kohteet. Tarkoituksena oli saaduista tuloksista löytää oikeat keinot ja toimenpiteet, kuinka nuoren case-yrityksen liiketoiminta saataisiin vakaalle pohjalle tulevaisuutta varten ja muuttumaan yrityksen työntekijöille kannattavammaksi elinkeinoksi nykyiseen verrattuna.

Kehittämistyön apuna käytettiin kahta työkalua: SWOT-analyysiä ja kriittisiä menestystekijöitä. Ensimmäisenä SWOT-analyysiä käytettiin analysoimaan yrityksen vahvuuksia, heikkouksia, mahdollisuuksia, uhkia sekä miten nämä vaikuttavat liiketoimintaan. Analyysin tuloksista huomattiin yrityksen heikkouksien vaikuttavan eniten muihin tekijöihin verrattuna. Toisessa vaiheessa listattujen heikkouksien perusteella määriteltiin liiketoiminnan vakiintumisen neljä kriittistä menestystekijää eli siis tärkeimmät kehittämisen kohteet.

Kriittisiksi menestystekijöiksi muodostui selkeän fokuksen määrittäminen, liikevaihdon kasvu ja tasaaminen, kestävien asiakassuhteiden luonti sekä tekijöiden yhtenäinen visio. Jokaiselle menestystekijälle määriteltiin lisäksi yksi tai useampi strateginen mittari, jotka osoittavat tapahtuuko menestystekijöiden kohdalla kehitystä haluttuun suuntaan. Mittarit toimivat myös kehittämisen apuna ja konkretisoivat tehtävää työtä. Toimeksiantajan keskittyessä näiden kriittisten menestystekijöiden kehittämiseen, tavoiteltuna tuloksena on liiketoiminnan vakiintuminen ja ansioiden parantuminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste