Kanta-asiakastyytyväisyystutkimus
Wahlroos, Mona (2017)
Wahlroos, Mona
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086940
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705086940
Tiivistelmä
Opinnäyte työ pohjautuu IKEA FAMILY -kanta-asiakkaille luotuun kyselyyn, mikä toteutettiin sähköisesti IKEA FAMILY -uutiskirjeen välityksellä. Kyselyn tavoitteena on selvittää kuluttajan näkökulmasta mitä IKEA Family kanta-asiakasohjelmasta ajatellaan.
Tutkimuksena on tarkoitus saada selville myös palvelumuotoilun keinoin, toimiiko IKEA FAMILY -kanta-asiakasohjelma sitouttamisessa ja miten IKEA FAMILY -kanta-asiakasohjelmaa kohtaan asennoidutaan. Opinnäytetyö kartoittaa kanta-asiakas tyytyväisyystutkimuksen kehittämistä ja rakennetta. Tutkimus on teoreettinen. Aihetta käsitellään IKEA FAMILY -kanta-asiakasohjelman kautta. Opinnäytetyö keskittyy selvittämään kanta-asiakasohjelmien seurannan keinoja, sekä tyytyväisen kanta-asiakkaan määritelmää.
Tutkielmassa keskitytään aluksi teoreettiseen osuuteen, kohti tutkimuskysymyksiä ja niiden lähempää tarkastelua. Tutkimus käsittelee nykytilaa, eikä anna vastauksia tai kehitysehdotuksia tulevaisuuteen. Asiakkaiden vastaukset ovat salattuna liitetiedostona.
Tutkimuksena on tarkoitus saada selville myös palvelumuotoilun keinoin, toimiiko IKEA FAMILY -kanta-asiakasohjelma sitouttamisessa ja miten IKEA FAMILY -kanta-asiakasohjelmaa kohtaan asennoidutaan. Opinnäytetyö kartoittaa kanta-asiakas tyytyväisyystutkimuksen kehittämistä ja rakennetta. Tutkimus on teoreettinen. Aihetta käsitellään IKEA FAMILY -kanta-asiakasohjelman kautta. Opinnäytetyö keskittyy selvittämään kanta-asiakasohjelmien seurannan keinoja, sekä tyytyväisen kanta-asiakkaan määritelmää.
Tutkielmassa keskitytään aluksi teoreettiseen osuuteen, kohti tutkimuskysymyksiä ja niiden lähempää tarkastelua. Tutkimus käsittelee nykytilaa, eikä anna vastauksia tai kehitysehdotuksia tulevaisuuteen. Asiakkaiden vastaukset ovat salattuna liitetiedostona.