How to Brand and Market a Fashion Label : New lifestyle brand 48
Dickson, Tereza (2017)
Dickson, Tereza
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705076707
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705076707
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on ymmärtää vaatemerkin luomisen ensimmäiset vaiheet. Ne keskittyvät erilaisiin työkaluihin ja teoreettisiin kehyksiin, joita käytetään brändäyksessä ja markkinoinnissa onnistuneen ja tunnistettavan brändin luomisessa.
Yhdistämällä teorian ja käytännön opinnäytetyön ensimmäinen osa käy läpi brändäyksen tärkeimmät komponentit esittämällä, miten ja miksi brändätään, ja kuinka luodaan merkki, joka erottuu joukosta.
Opinnäytetyön toinen osa keskittyy markkinointiin. Tähän sisältyvät: oikean kohderyhmän valinta omalle brändille, kilpailijoiden tunnistaminen, ulkoisten vaikutusten ymmärtäminen analysoimalla nykyaikaista maailmaa sekä 7P markkinointimixin soveltamista markkinointisuunnitelmaan.
Viimeisessä osassa esitetään lyhyesti vaatemerkki, jolle tämä opinnäytetyö oli tehty. Siinä esitetään, miten yllä mainittuja brändäys- ja markkinointityökaluja sekä kehyksiä on sovellettu ja mitä markkinointikeinoja vaatemerkki aikoo tulevaisuudessa hyödyntää.
Tämän opinnäytetyön aiheet ovat tärkeitä niin uusille kuin vanhoille vaatemerkeille, sillä se kertoo tärkeimmistä lähtökohdista, jotka auttavat muuttamaan vaatemerkin brändiksi.
Yhdistämällä teorian ja käytännön opinnäytetyön ensimmäinen osa käy läpi brändäyksen tärkeimmät komponentit esittämällä, miten ja miksi brändätään, ja kuinka luodaan merkki, joka erottuu joukosta.
Opinnäytetyön toinen osa keskittyy markkinointiin. Tähän sisältyvät: oikean kohderyhmän valinta omalle brändille, kilpailijoiden tunnistaminen, ulkoisten vaikutusten ymmärtäminen analysoimalla nykyaikaista maailmaa sekä 7P markkinointimixin soveltamista markkinointisuunnitelmaan.
Viimeisessä osassa esitetään lyhyesti vaatemerkki, jolle tämä opinnäytetyö oli tehty. Siinä esitetään, miten yllä mainittuja brändäys- ja markkinointityökaluja sekä kehyksiä on sovellettu ja mitä markkinointikeinoja vaatemerkki aikoo tulevaisuudessa hyödyntää.
Tämän opinnäytetyön aiheet ovat tärkeitä niin uusille kuin vanhoille vaatemerkeille, sillä se kertoo tärkeimmistä lähtökohdista, jotka auttavat muuttamaan vaatemerkin brändiksi.