Teknisen asiakasdokumentaation kehittäminen
Kujala, Toni (2017)
Kujala, Toni
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117770
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117770
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin ABB Oy:n Moottorit ja Generaattorit Vaasan yksikölle. Työn tarkoituksena oli selvittää, mitä asioita asiakas useimmiten kysyy ABB Moottorit ja Generaattorit -yksikön asiakastuelta tilauksen jälkeen sekä kehittää ratkaisuja, miten yleisimpiä kysymyksiä voitaisiin vähentää analysoimalla kyselyiden sisältöä.
Työn alkuosassa selvitetään, miten asiakastuelle tulevista ongelmista voitaisiin muodostaa sopivia kokonaisuuksia. Loppuosassa pohditaan mahdollisia ratkaisuja esitettyihin ongelmiin.
Työ aloitettiin käymällä läpi kuuden kuukauden aikana tehdyt kyselyt. Kyselyjen sisältö taulukoitiin ja taulukoidun datan perusteella määriteltiin, mitä asiakkaat ovat yleisimmin kysyneet.
Työn loppuosassa kerätystä datasta tehtiin analyysi, jonka perusteella muodostettiin yleisimpiä kysymyksiä varten dokumentit. Nämä dokumentit laitettiin asiakkaan saataville. Dokumenttien tarkoituksena on antaa asiakkaalle yleispätevä vastaus. Tarkempia moottorikohtaisia arvoja haluttaessa voidaan edelleen kääntyä asiakastuen puoleen. Kerätyn datan perusteella muodostettiin myös kehitysehdotuksia.
Työn alkuosassa selvitetään, miten asiakastuelle tulevista ongelmista voitaisiin muodostaa sopivia kokonaisuuksia. Loppuosassa pohditaan mahdollisia ratkaisuja esitettyihin ongelmiin.
Työ aloitettiin käymällä läpi kuuden kuukauden aikana tehdyt kyselyt. Kyselyjen sisältö taulukoitiin ja taulukoidun datan perusteella määriteltiin, mitä asiakkaat ovat yleisimmin kysyneet.
Työn loppuosassa kerätystä datasta tehtiin analyysi, jonka perusteella muodostettiin yleisimpiä kysymyksiä varten dokumentit. Nämä dokumentit laitettiin asiakkaan saataville. Dokumenttien tarkoituksena on antaa asiakkaalle yleispätevä vastaus. Tarkempia moottorikohtaisia arvoja haluttaessa voidaan edelleen kääntyä asiakastuen puoleen. Kerätyn datan perusteella muodostettiin myös kehitysehdotuksia.