Metropolia, brändi aulatiloissa ja messuosastoilla
Grönberg, Sara (2017)
Grönberg, Sara
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117782
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705117782
Tiivistelmä
Opinnäytetyönäni tein konseptisuunnitelman Metropolian messu- ja aulatiloista. Metropolia ammattikorkeakoulu keskittää toimintansa neljälle kampukselle vuoteen 2019 mennessä, joten suunnitelmani on ajankohtainen. Suunnittelun lähtökohtana oli Metropolia ammattikorkeakoulun brändi. Tavoitteena työssä oli luoda tilat, jotka vahvistavat ja visualisoivat Metropolian brändiattribuutteja. Konseptin tuli myös sopia kaikkiin Metropolian aulatiloihin ja olla helposti muunneltavissa erilaisiin messuosastoihin. Brändin johdonmukaisuus visuaalisen ilmeen jokaisella osa-alueella on merkittävässä osassa työssäni.
Suunnittelun pohjaksi etsin tietoa brändistä, ja siitä miten se näkyy tiloissa. Tutkin esimerkkikohteita sen pohjalta, miten brändi on tuotu yritysten toimitiloihin. Perehdyin Metropolian omaan brändi-identiteettiin ja sen tämän hetkiseen näkyvyyteen tilojen osalta. Näiden tietojen pohjalta suunnittelin konseptin, jossa erilaiset elementit luovat Metropolian brändin mukaiset tilat.
Suunnitelmani koostuu aulatiloista ja messuosastoista. Tavoitteena työssä oli suunnitella tilat, jotka ovat brändi-identiteetin mukaiset, mutta myös mieleenpainuvat ja erottuvat. Työni lopputuloksena esittelen suunnittelemani konseptin, joka sisältää suunnitelmat kalusteista sekä esimerkin aulatilasta ja messuosastoista. Työni osoittaa, että brändin tuominen tilaan on merkittävässä osassa yrityksen imagon kannalta.
Suunnittelun pohjaksi etsin tietoa brändistä, ja siitä miten se näkyy tiloissa. Tutkin esimerkkikohteita sen pohjalta, miten brändi on tuotu yritysten toimitiloihin. Perehdyin Metropolian omaan brändi-identiteettiin ja sen tämän hetkiseen näkyvyyteen tilojen osalta. Näiden tietojen pohjalta suunnittelin konseptin, jossa erilaiset elementit luovat Metropolian brändin mukaiset tilat.
Suunnitelmani koostuu aulatiloista ja messuosastoista. Tavoitteena työssä oli suunnitella tilat, jotka ovat brändi-identiteetin mukaiset, mutta myös mieleenpainuvat ja erottuvat. Työni lopputuloksena esittelen suunnittelemani konseptin, joka sisältää suunnitelmat kalusteista sekä esimerkin aulatilasta ja messuosastoista. Työni osoittaa, että brändin tuominen tilaan on merkittävässä osassa yrityksen imagon kannalta.