Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kotimaisten lastenvaatteiden imagomarkkinat : analyysi omalle tuotemerkille

Möttönen, Suvi (2017)

 
Avaa tiedosto
Mottonen_Suvi.pdf (1.149Mt)
Lataukset: 


Möttönen, Suvi
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705056478
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan, millaisia arvoja kotimaisia lastenvaatemerkkejä suosivilla kuluttajilla on. Työ tehdään omalle perustettavalle yritykselle.

Opinnäytetyön tutkimusote on laadullinen. Tutkimusaineisto koostuu sekä lähdekirjallisuudesta että kyselyllä, haastatteluilla ja havainnoinnilla kerätystä aineistosta. Aineistoa analysoidaan ja tuloksista tehdään yhteenveto. Työn teoreettiset lähtökohdat luovat tutkimukselle pohjan ja kokoavat eri osa-alueet yhteen. Opinnäytetyön teoreettisiin lähtökohtiin sisältyvät arvot ja asenteet, sekä lastenvaatteiden visuaalinen viestintä. Visuaalisuutta tarkastellaan ensin visuaalisen kuvanluvun perusteisiin tutustuen. Tämä johdattelee seuraaviin aiheisiin, eli tarkastelemaan visuaalisuuden esiintymistä mainoskuvissa ja yritysten viestinnässä.

Arvot säätelevät ihmisen käyttäytymistä ja ohjaavat toimintaa valintatilanteissa. Arvoille tyypillistä on sekä pysyvyys että kulttuurisesti hyväksytty positiivinen tunnelataus. Tässä työssä arvot perustuvat arvokehään, joka on teoreettinen yleistys arvotutkija Schwartzin teorian perusrakenteesta. Arvot opitaan elämän varrella. Asenteet taas ovat tapoja, joilla ihminen suhtautuu ympäröivään maailmaan. Asenteita muodostuu ihmisen kohdatessa uusia asioita. Arvot ja asenteet yhdessä motiivien kanssa ohjaavat ihmisen käyttäytymistä.

Visuaalista viestintää käsitellään opinnäytetyössä mainoskuvien ja sosiaalisen median näkyvyyden kautta. Mainoskuvat ovat harkittuja kokonaisuuksia, joita visuaaliset järjestykset määrittelevät. Mainoskuvat esittelevät paitsi tuotteita, myös käsitystä tavoiteltavasta elämästä ja ihanteellisista ihmisistä. Visuaaliset representaatiot liittävät yhteen kuluttajia ja tuotteitaan markkinoivia yrityksiä. Brändit pyrkivät erottautumaan muista muokkaamalla kuluttajien mielikuvia mainoskuviensa avulla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste