dc.contributor.author | Boman, Kalle | - |
dc.contributor.author | Raijonkari, Kalle | - |
dc.date.accessioned | 2017-05-17T09:33:39Z | |
dc.date.available | 2017-05-17T09:33:39Z | |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-201705117667 | - |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/127852 | |
dc.description.abstract | The rapid development of high-speed mobile networks and mobile device technology have led to an immense growth of online video content. As consumers spend more and more time with online video, marketing of goods and services has naturally caught up with the medium.
The aim of the research was to examine the online video marketing habits and attitudes of small and medium-sized enterprises in Jyväskylä for RecOn Productions Oy, a local audiovisual production company. The findings of the research provide RecOn Productions Oy with an understanding of what type of businesses would be interested in their services and what are their video marketing needs, but also serves anyone who is interested in the video marketing trends in the area.
The research was conducted by gathering a theoretical foundation, which lead to choosing a quantitative research method on the topic. The quantitative survey was based on the Google Forms platform and it was conducted over email, telephone as well as face to face in the Jyväskylä area. From 450 contacts 78 answered the survey. The gathered data was
organized and analyzed with the help of Microsoft Excel. The survey data was then analysed according to the research questions and reflected against the theoretical framework.
The results of this study offer an insight on if, how, and what for businesses in Jyväskylä conduct video marketing. As it was found, most of the local businesses do use, or are interested in using video as a medium for their marketing. However, the major challenges of video marketing are costliness, time-consumption and the inability to create engaging content. Nevertheless, businesses in Jyväskylä perceive their video marketing efforts as useful in reaching their goals. | en |
dc.description.abstract | Mobiiliteknologian sekä nopeiden langattomien verkkojen suunnaton viimeaikainen kehitys on johtanut valtavaan videomateriaalin määrän kasvuun verkossa. Koska kuluttajat viettävät yhä enemmän aikaa internetin videotarjonnan parissa, tuotteiden sekä palveluiden markkinointi on luontaisesti saavuttanut saman median.
Tutkimuksen päämäärä oli tarkastella jyväskyläläisten pienten ja keskisuurten yritysten onlinevideomarkkinointitapoja sekä -asenteita. Työ toteutettiin toimeksiantona RecOn Productions Oy:lle, joka on paikallinen audiovisuaalinen tuotantoyhtiö. Tutkimuksen tulokset auttavat tuotantoyhtiötä ymmärtämään ja kartoittamaan videomarkkinoinnin kysyntää sekä asiakkaiden tarpeita. Tutkimus myös palvelee kaikkia, jotka ovat kiinnostuneita videomarkkinoinnin kehityksestä alueella.
Tutkimus toteutettiin keräämällä kattava teoreettinen tietopohja, joka johti määrällisen tutkimusmenetelmän valintaan. Kysely pohjattiin Google Forms alustalle ja toteutettiin sähköpostitse, puhelimitse sekä kasvokkain Jyväskylän alueella. Kyselyn tuottama data järjestettiin ja analysoitiin Microsoft Excelin avulla. Tämän jälkeen kyselyn tuloksia tutkittiin tutkimuskysymyksiin nojaten ja teoriapohjaan verraten.
Tutkimuksen tulokset antavat käsityksen siitä, käyttävätkö jyväskyläläiset yritykset videomarkkinointia ja jos käyttävät, niin kuinka sekä miksi. Havaittiin, että suurin osa paikallisista yrityksistä joko käyttää tai on kiinnostunut videosta markkinoinnin työkaluna. Videomarkkinoinnin haasteita ovat kuitenkin sen hinta, tuotantoon kuluva aika sekä hankaluus tuottaa mielenkiintoista sisältöä. Tästä huolimatta jyväskyläläiset yritykset pitävät videomarkkinointitoimiaan hyödyllisinä tavoitteisiinsa nähden. | fi |
dc.language.iso | eng | - |
dc.publisher | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | - |
dc.rights | All rights reserved | - |
dc.title | Online Video as a Marketing Tool : A quantitative survey on video marketing habits | en |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/369 | - |
dc.organization | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | - |
dc.contributor.organization | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | - |
dc.subject.keyword | video marketing | - |
dc.subject.keyword | content marketing | - |
dc.subject.keyword | marketing | - |
dc.subject.keyword | SME | - |
dc.subject.keyword | social media | - |
dc.subject.degreeprogram | fi=Esittävä taide ja musiikki|sv=Scenkonst och musik|en=Performance art and music| | - |
dc.subject.discipline | Degree Programme in Music and Media Management | - |