Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sisältöyhteistyö kaupallisen televisioviihteen rahoituskeinona

Ojanperä, Ari (2017)

 
Avaa tiedosto
Ojanpera_Ari.pdf (712.3Kt)
Lataukset: 


Ojanperä, Ari
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705249955
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitetään, miten kumppaniyritykset osallistuvat kaupallisen television viihdeohjelmien tuotannon rahoitukseen ja sisältöön sekä millainen vaikutus sisältöyhteistyöllä on suomalaiseen viihdetelevisiotuotantoon.

Teoriaosuudessa perehdytään sisältöyhteistyön määritelmään ja sen eri muotoihin. Tässä opinnäytetyössä sisältöyhteistyöllä viitataan ensisijaisesti brändien esiintymiseen televisio-ohjelman sisällössä. Teoriaosuudessa kerrotaan brändisijoittelun kehityksen keskeiset virstanpylväät, minkä lisäksi syvennytään brändinäkyvyyden vaikutuksiin ja tavoitteisiin katsojien mielikuvissa.

Tutkimusosaan haastateltiin yhteensä yhdeksää yrityksen, kaupallisen kanavan ja tuotantoyhtiön työntekijää, jotka ovat työskennelleet merkittävässä asemassa sisältöyhteistyön avulla rahoitetuissa viihdeohjelmakumppanuuksissa. Tutkimus toteutettiin Delfoi-menetelmällä, jossa jokainen henkilö vastaa samoihin kysymyksiin anonyymisti. Ensimmäisen kyselykierroksen vastauksien analyysin pohjalta toteutettiin uusi, kohdistetumpi kyselykierros samoille henkilöille.

Tutkimustuloksien pohjalta voidaan todeta, että kumppaniyrityksillä on kasvava rooli viihdeohjelmien rahoituksessa. Vastuu sisällöstä pysyy kuitenkin sisällöntekijöillä, vaikka kumppanin rahoitus olisi tuotannon kannalta ratkaiseva. Kokonaan kumppanien rahoittamien ohjelmien määrä lähitulevaisuudessa tulee jäämään vähäiseksi. Tärkeimmät suomalaisen sisältöyhteistyön laadun kehitykseen vaikuttavat tekijät ovat tuotantoihin sijoitetun budjetin suuruus sekä hyväksi havaittujen toimintatapojen vakiintuminen eri osapuolien välillä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste