Linjasaneerauksen asiakaspalvelumalli
Halme, Jarno (2017)
Halme, Jarno
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052410073
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052410073
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kehitettiin yhtenäinen asiakaspalvelumalli LVI-Urakointi Paavola Oy:n toteuttamiin linjasaneeraushankkeisiin. Työn keskeisenä tarkoituksena oli tutkia nykyisiä asiakaspalvelukäytäntöjä ja luoda niistä yhtenäinen toimintamalli palvelemaan yrityksen työntekijöitä linjasaneerausten asiakaspalvelutilanteissa.
Nykyisten käytäntöjen tutkiminen suoritettiin pääosin keskusteluilla ja haastattelemalla LVI-Urakointi Paavola Oy:n työntekijöitä, jotka työskentelevät päivittäin linjasaneerausten parissa.
Työssä kirjattiin muistiin yrityksen nykyisiä toimintatapoja ja tutkittiin niiden kehitystarpeita. Keskeisiä osa-alueita olivat asiakaspalvelutilanteet, tiedottaminen sekä lisä- ja muutostöiden käsittely.
Keskeinen tutkimustulos oli, että suurin osa yrityksen nykyisistä käytännöistä on varsin toimivia, mutta niistä ei ollut laadittu yhtenäistä kokonaisuutta.
Suurin jatkokehitystarve liittyi toimivan järjestelmän luomiseen, jonka kautta voitaisiin hoitaa tiedottamiseen sekä lisä- ja muutostyökäsittelyyn liittyvät työt.
Nykyisten käytäntöjen tutkiminen suoritettiin pääosin keskusteluilla ja haastattelemalla LVI-Urakointi Paavola Oy:n työntekijöitä, jotka työskentelevät päivittäin linjasaneerausten parissa.
Työssä kirjattiin muistiin yrityksen nykyisiä toimintatapoja ja tutkittiin niiden kehitystarpeita. Keskeisiä osa-alueita olivat asiakaspalvelutilanteet, tiedottaminen sekä lisä- ja muutostöiden käsittely.
Keskeinen tutkimustulos oli, että suurin osa yrityksen nykyisistä käytännöistä on varsin toimivia, mutta niistä ei ollut laadittu yhtenäistä kokonaisuutta.
Suurin jatkokehitystarve liittyi toimivan järjestelmän luomiseen, jonka kautta voitaisiin hoitaa tiedottamiseen sekä lisä- ja muutostyökäsittelyyn liittyvät työt.