Liikunnan tuotteistaminen ja sen merkitys yrityksen kannattavuudelle
Salminen, Sini (2017)
Salminen, Sini
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052610459
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052610459
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää liikuntapalveluiden tuotteistamisen merkitystä yrityksen kannattavuuden näkökulmasta. Työssä tarkastellaan Forever kuntoklubin muutamaa eri liikuntatuotetta niiden kulurakenteiden kautta. Forever on suomalainen kuntosaliketju ja kaikki heidän ryhmäliikuntansa on tuotteistettu. Työssä selvitetään, mistä kulut ja tulot muodostuvat, mikä on näiden välinen suhde ja selvitetään, onko tuotteistaminen Foreverille kannattavaa. Työn luettuaan lukijalla tulisi olla selkeä kuva siitä, millainen merkitys ryhmäliikunnan tuotteistamisella on yrityksen kannattavuudelle.