Sähkömoottoripyöräpuiston asiakaspalvelumalli
Nissilä, Santtu (2017)
Nissilä, Santtu
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052910764
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052910764
Tiivistelmä
Tämä insinöörityö tehtiin Elmotion Oy:n palveluksessa, Electric Arena -sähkömoottoripyöräpuiston perustamis- ja alkuvaiheissa vuosina 2013–2015. Yrityksen tarkoitus oli aloittaa ja kehittää liiketoimintaa, joka perustuu sähköllä ajettavien offroad (motocross, enduro, trial) -moottoripyörien kokeiluun. Tarkoituksena oli myös edistää sähkömoottoripyöräilyä ja erilaisia sähköisiä liikkumisen muotoja. Insinöörityön tavoite on kerätä asiakkaiden palveluprosesseista saatu kokemus ja luoda asiakaspalvelumalli laajemman toimintasuunnitelman pohjaksi.
Tiedot on kerätty yritystoiminnan ohella havainnoivalla kenttätyöllä. Ensimmäisen toimintavuoden aikana keskityttiin lähinnä toiminnan tekniseen kehittämiseen. Seuraavana kautena keskityttiin asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen parantamiseen, jonka perusteella tämä työ on suurimmalta osalta tehty.
Kahden vuoden kokemuksesta saatiin paljon arvokasta tietoa, miten sähkömoottoripyöräpuiston toiminta saadaan mahdollisimman asiakasystävälliseksi ja tehokkaaksi yrityksen ja henkilökunnan kannalta. Toiminnan kautta opittiin myös tilanteista, joihin ei ollut osattu ennalta varautua.
Tiedot on kerätty yritystoiminnan ohella havainnoivalla kenttätyöllä. Ensimmäisen toimintavuoden aikana keskityttiin lähinnä toiminnan tekniseen kehittämiseen. Seuraavana kautena keskityttiin asiakaspalvelun ja asiakaskokemuksen parantamiseen, jonka perusteella tämä työ on suurimmalta osalta tehty.
Kahden vuoden kokemuksesta saatiin paljon arvokasta tietoa, miten sähkömoottoripyöräpuiston toiminta saadaan mahdollisimman asiakasystävälliseksi ja tehokkaaksi yrityksen ja henkilökunnan kannalta. Toiminnan kautta opittiin myös tilanteista, joihin ei ollut osattu ennalta varautua.