Asiakastyytyväisyyskysely Villeroy&Boch Helsinki
Gashi, Elsan (2017)
Gashi, Elsan
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111404
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111404
Tiivistelmä
Tämän opinnäyteyön tarkoitus oli tutkia Villeroy&Boch Helsingin myymälän kanta-asiakkaiden tyytyväisyyttä tarjottuun palveluun. Tavoitteena oli saada uutta ja ajan tasalla olevaa tietoa, jota yritys voisi hyödyntää toiminnassaan tulevaisuudessa, jotta asiakkaan tarpeet voitaisiin tyydyttää entistä paremmin. Tutkimus rajattiin ainoastaan Villeroy&Boch Helsingin kanta-asiakkaisiin. Tutkimusongelmaksi muodostui Villeroy&Bochin kanta-asiakkaiden tyytyväisyys tarjottuun palveluun ja tuotteisiin. Tutkimuskysymyksillä selvitettiin asiakastyytyväisyyttä pääasiassa asiakaspalveluun, mutta myös myymälään ja tuotteisiin.
Teoreettinen viitekehys keskittyi asiakastyytyväisyyteen ja siihen vaikuttaviin asioihin. Viitekehyksessä aiheina olivat mm. palvelun laatu, asiakastyytyväisyys sekä asiakasuskollisuus. Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin kyselynä ja se lähetettiin sähköpostitse kaikille rekisteröityneille kanta-asiakkaille yrityksen oman CRM-ohjelman, MailChimpin kautta. Sähköposti sisälsi linkin, jonka kautta asiakas pystyi vastaamaan kyselyyn helposti. Kyselyyn vastasi 276 kanta-asiakasta.
Kyselyn tulokset kertoivat, että Villeroy&Boch Helsingin myymälän kanta-asiakkaiden asiakastyytyväisyyden taso on hyvä. Asiakkaat olivat tyytyväisiä saamaansa palveluun, mutta kehitettävää olisi mm. kuukausittaisissa kampanjoissa ja tarjouksissa. Kyselyn tuloksista kävi myös ilmi, että asiakkaat toivoivat yritykseltä Suomessa toimivaa verkkokauppaa sekä isompaa myymälää.
Teoreettinen viitekehys keskittyi asiakastyytyväisyyteen ja siihen vaikuttaviin asioihin. Viitekehyksessä aiheina olivat mm. palvelun laatu, asiakastyytyväisyys sekä asiakasuskollisuus. Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin kyselynä ja se lähetettiin sähköpostitse kaikille rekisteröityneille kanta-asiakkaille yrityksen oman CRM-ohjelman, MailChimpin kautta. Sähköposti sisälsi linkin, jonka kautta asiakas pystyi vastaamaan kyselyyn helposti. Kyselyyn vastasi 276 kanta-asiakasta.
Kyselyn tulokset kertoivat, että Villeroy&Boch Helsingin myymälän kanta-asiakkaiden asiakastyytyväisyyden taso on hyvä. Asiakkaat olivat tyytyväisiä saamaansa palveluun, mutta kehitettävää olisi mm. kuukausittaisissa kampanjoissa ja tarjouksissa. Kyselyn tuloksista kävi myös ilmi, että asiakkaat toivoivat yritykseltä Suomessa toimivaa verkkokauppaa sekä isompaa myymälää.