Nuorisojärjestön sosiaalisen median viestinnän tehostaminen
Khan, Muttaqi (2017)
Khan, Muttaqi
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111526
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053111526
Tiivistelmä
Insinöörityön tavoitteena oli selvittää nuorisojärjestön Facebook-sivuston käyttäjien käyttä-jäkokemusten perusteella sivuston kehittämistarpeita ja esittää kehittämissuunnitelma. Työssä selvitettiin, miten järjestön Facebook-julkaisuista voidaan käyttäjien mukaan tehdä kiinnostavampia ja missä kaikissa sosiaalisen median alustoissa järjestön pitäisi olla läsnä.
Kehittämistarpeita selvitettiin käyttäjäkokemuskyselyllä, ja sitä varten laadittiin kyselylomake Google Formsilla. Kyselyn tavoitteena oli saada selville järjestön sivuston seuraajien mielipiteitä ja mieltymyksiä, joita analysoimalla ehdotettiin keinoja, joita hyödyntäen järjestö voi parantaa Facebook-julkaisujen sisältöä. Kyselylomake julkaistiin järjestön Facebook-sivustolla, ja kyselyyn vastasi 77 henkilöä.
Kyselyn tulosten perusteella vastaajista 67 % oli miehiä. Vastaajista 94 % seuraa järjestön Facebook-sivustoa. Vastaajien käyttäjäkokemus osoitti, että kehittämistä on tapahtumien tiedottamisessa, videomateriaaleissa, Facebook-Live-julkaisuissa ja muiden sosiaalisen median alustojen käyttämisessä ja häiritseviin kommentteihin suhtautumisessa. Näiden ehdotusten perusteella järjestön tulee laatia oman medianäkyvyyden kehittämissuunnitelma.
Kehittämistarpeita selvitettiin käyttäjäkokemuskyselyllä, ja sitä varten laadittiin kyselylomake Google Formsilla. Kyselyn tavoitteena oli saada selville järjestön sivuston seuraajien mielipiteitä ja mieltymyksiä, joita analysoimalla ehdotettiin keinoja, joita hyödyntäen järjestö voi parantaa Facebook-julkaisujen sisältöä. Kyselylomake julkaistiin järjestön Facebook-sivustolla, ja kyselyyn vastasi 77 henkilöä.
Kyselyn tulosten perusteella vastaajista 67 % oli miehiä. Vastaajista 94 % seuraa järjestön Facebook-sivustoa. Vastaajien käyttäjäkokemus osoitti, että kehittämistä on tapahtumien tiedottamisessa, videomateriaaleissa, Facebook-Live-julkaisuissa ja muiden sosiaalisen median alustojen käyttämisessä ja häiritseviin kommentteihin suhtautumisessa. Näiden ehdotusten perusteella järjestön tulee laatia oman medianäkyvyyden kehittämissuunnitelma.