Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalvelun johtaminen : case Alko Oy : asiakaspalvelun sisäinen auditointi

Impiö, Samuli (2008)

 
Avaa tiedosto
Impio_Samuli.pdf (375.2Kt)
Lataukset: 


Impiö, Samuli
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200812084314
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli asiakaspalvelun johtaminen ja sisäisen auditoinnin mahdollisuus toimia palvelun johtamisen välineenä. Case organisaationa oli Alko Oy. Opinnäytetyön tehtävänä oli selvittää ja kehittää Alko Oy:n asiakaspalvelun johtamista. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli tutkia Alko Oy:ssä tapahtuvaa esimiestyötä asiakaspalvelun suhteen. Kuinka Alkon myymälän esimiestyö on muuttunut vuosien varrella ja mistä osatekijöistä muodostuu nykyinen asiakaspalvelun johtaminen? Tätä asiaa selvitettiin kirjallisuuden ja teemahaastatteluiden avulla. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli selvittää, olisiko asiakaspalvelun sisäinen auditointi mahdollinen apuväline Alko Oy:n asiakaspalvelun johtamisessa. Tarkoitus oli laatia Alkossa tapahtuvaan asiakaspalveluun sopiva malli, jonka avulla voidaan arvioida myymälähenkilökunnan asiakaspalvelua. Tätä asiaa selvitettiin suorittamalla seitsemässä Alkon myymälässä auditointikokeilu. Tutkimustulosten perusteella voitiin todeta, että Alkossa on koettu viime vuosina suuria muutoksia, jotka ovat heijastuneet johtamiseen ja esimiestyöhön. Nykyään Alkon myymälöiden esimiesten tärkein haaste on johtaa palvelua yhtiön strategian mukaisesti. Ketjuuntumisen myötä monet asiat ovat edistyneet ja konkreettisia toimenpiteitä tavoitteen saavuttamisen eteen on tehty. Asiakaspalvelun sisäinen auditointikokeilu suoritettiin onnistuneesti seitsemässä Alko Oy:n myymälässä ja siitä saadut kokemukset olivat positiiviset. Kokeilun tärkein anti oli palautteen antaminen, mikä koettiin hyvin tärkeäksi asiakaspalvelutyössä sekä osana esimiestyötä. Positiivisten tulosten myötä asiakaspalvelun sisäistä auditointia tullaan jatkamaan Alkossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste