Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

THE STUDY OF APPLYING DESTINATION BRANDING TO BUSINESS CLUSTERS

Zhu, Zhu (2017)

Avaa tiedosto
Zhu_Zhu.pdf (280.7Kt)
Lataukset: 


Zhu, Zhu
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061213339
Tiivistelmä
Nopean talouden globalisaation kasvamina ja teknologian kehiymisen myötä yrityksen klustereiden kilpailu muuttuu yhä tiuksemmaksi. Brändi eroaa markkinoinden liiketoimintaklustereista, sillä on ratkaiseva rooli klusterien pitkän aikavälin kehityskessä.

Tämän opinnäytetyön päätavoitteena ou futeiä brändäysklusterieife. Työ selittää brändäyksen tärkeyttä selvittäen yritysten klustereiden ja paikkojen väliset vuorovaikutus suhte ja kohdemarkkinapalvelujen käytön liiketoimintaklustereissa.
Teoreettisissa osissa on monia peruskäsitteitä liike-elämässä, klustereista, brändistä ja tuotemerkkeistä, kuten yritysklustereiden muodostumisesta ja brändin määrittelystä. Lisäksi korostetaan kohteen brändäämistä ja kohteen brändäyskäsitettä, jotta ne voidaan soveltaa yritysklusteriin. Opinnäytetyö kohdistaa kohdebrändäteorian yritysklustereihin ja ratkaisee niiden lcyton haasteet.

Empiirisessä tutkimuksessa kvalitatiivinen tutkimusmenetelmä soveltuu tarkoituksenmukaisempaan opiskeluun. Laadullista tutkimusmenetelmää soveltavat neljässä syvälliessä haastattelussa eri ihmisten kanssa Kiinassa ja Suomessa. Suurin osa haastattelukysymyksistä käsiltelee yritysklustereita ja brändäystä.
Empiirisen tutkimuksen tuloksena voidaan osoittaa, että kohdebrändäystä on mahdollista soveltaa yritysklustereihin. Kaikki osallistujat tietävät brändin merkityksen yritysten klustereiden pitkän aikavälin kehitykselle ja ovatsite mtelta, että yritysten klustereiden välillä on tiivis vuorovaikutus ja sijanilla on meneitan. voidaanko kohdebrändin pääpiirteitä soveltaa yritysklustereihin menestyksekkäästi tai ei, on käytäntellava tarkasteltava tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste