• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Hoitotyön koulutusohjelma
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Hoitotyön koulutusohjelma
  • Näytä viite

3-5-vuotiaiden lasten positiivisen mielenterveyden tukeminen lapsiperheissä : Kirjallisuuskatsaus

Martinez, Tanja; Mäki, Johanna (2017)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Martinez_Tanja-Maki_Johanna.pdf (852.2Kt)
Lataukset: 


Martinez, Tanja
Mäki, Johanna
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017110716668
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin osaksi hanketta Positiivisen mielenterveyden edistäminen lapsiperheissä. Hankkeen päämäärä on kehittää asiakaslähtöisen arvioinnin välineitä sekä toimintamalleja hyvinvoinnin ohjaamiseen positiivisen mielenterveyden edistämiseksi lasten kanssa työskenteleville ammattilaisille sekä 3-5 vuotiaille lapsille ja heidän perheilleen. Hankkeen tavoitteena on myös edistää lasten osuutta dialogisesti.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitkä asiat ovat merkittäviä lasten positiivisen mielenterveyden kehittymisen kannalta. Tavoitteena oli ymmärtää ja tiedostaa, mitkä asiat luovat pohjan lapsen positiiviselle mielenterveydelle. Tavoitteena oli myös ymmärtää lapsiperheiden oikeanlaisen tukemisen tarpeellisuus.

Opinnäytetyö toteutettiin kuvailevana kirjallisuuskatsauksena, jossa sovellettiin systemaattista aineistonkeruumenetelmää. Aineisto analysoitiin laadullisia menetelmiä käyttäen. Sisällönanalyysissä saimme yhdeksän pääluokkaa, jotka liitettiin kahteen pääluokkaan.

Yksi keskeisimmistä tuloksista oli se, että perheen ja vanhemman hyvinvoinnilla on suuri merkitys lapsen hyvinvointiin ja positiiviseen mielenterveyteen. Lapsen positiivista mielenterveyttä voidaan edistää tukemalla lapsen yksilöllisyyttä, emotionaalisia ja sosiaalisia taitoja sekä fyysistä kehitystä.
 
Kokoelmat
  • Hoitotyön koulutusohjelma
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus