Ottelutapahtuman kehittäminen : Case Valkeakosken Haka
Haataja, Joonas (2017)
Haataja, Joonas
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111917351
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111917351
Tiivistelmä
Tutkimuksen toimeksiantajana on Valkeakosken Haka, joka on Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla, Ykkösessä, pelaava jalkapalloseura. Haka tunnetaan eräänä Suomen perinteikkäimmistä sekä menestyneimmistä jalkapalloseuroista. Tutkimuksessa haluttiin selvittää Valkeakosken Hakan ottelutapahtumaa sekä siihen liittyviä kehitysideoita. Tutkimuksen tavoitteena on tarjota seuralle konkreettisia kehitysehdotuksia, joiden avulla ottelutapahtumaa voisi entisestään parantaa.
Tutkimuksen alkuvaiheessa käyn läpi teorioita brändistä ja imagosta, suhdemarkkinoinnista sekä laajennetusta palvelutarjoomasta. Toteutin tutkimuksen laadullisena tutkimuksena ja tutkimusaineisto koostui 15 haastattelusta.
Tutkimuksen tuloksista selvisi, että Valkeakosken Hakan ottelutapahtuma on tällä hetkellä kohtuullisella tasolla, mutta parannettavaa on selkeästi. Suurimmat ongelmat ottelutapahtumassa vastaajat kokivat hinnoittelussa sekä lapsiystävällisyydessä. Toisaalta työntekijöiden palveluasenne stadionilla sai vastaajilta eniten kiitosta.
Tutkimuksen alkuvaiheessa käyn läpi teorioita brändistä ja imagosta, suhdemarkkinoinnista sekä laajennetusta palvelutarjoomasta. Toteutin tutkimuksen laadullisena tutkimuksena ja tutkimusaineisto koostui 15 haastattelusta.
Tutkimuksen tuloksista selvisi, että Valkeakosken Hakan ottelutapahtuma on tällä hetkellä kohtuullisella tasolla, mutta parannettavaa on selkeästi. Suurimmat ongelmat ottelutapahtumassa vastaajat kokivat hinnoittelussa sekä lapsiystävällisyydessä. Toisaalta työntekijöiden palveluasenne stadionilla sai vastaajilta eniten kiitosta.