A Marketing Plan for a Language School : Case: Euroace
Kykkänen, Satu (2017)
Kykkänen, Satu
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112117544
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112117544
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Espanjalaiselle yritykselle nimeltään Euroace. Kyseessä on Espanjan Valenciassa sijaitseva yksityinen kielikoulu, joka Espanjan kielen kurssien lisäksi tarjoaa asiakkailleen erilaisia urheilu- ja kulttuuriaktiviteetteja, työharjoittelu- ja vapaaehtoistyömahdollisuuksia sekä asumisjärjestelyjä Valenciassa.
Tämän tutkimuksen aiheena on markkinointisuunnitelma, joka keskittyy Euroacen palvelukehitykseen ja siihen, miten yritys voisi vetää puoleensa enemmän asiakkaita. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten yritys voisi tuoda lisäarvoa nykyisille asiakkailleen kehittämällä ja lisäämällä palveluitaan sekä mitä viestintäkeinoja yrityksen tulisi käyttää tavoittaakseen uusia asiakkaita.
Tutkimuksen teoriaosuus käsittelee markkinointisuunnitelman sekä Marketing Mixin, markkinointisegmentoinnin ja palvelumarkkinoinnin teorioita. Työn empiirinen osa koostuu tutkimustyöstä, joka tehtiin haastatteluiden muodossa. Tavoite oli lähinnä selvittää nykyisten palvelujen laatu ja asiakastyytyväisyys. Haastateltavina toimi neljätoista nykyistä asiakasta. Tutkimustulokset olivat yleisesti hyvät, asiakkaat olivat tyytyväisiä Euroacen palveluihin. Erityisiä parannuskohtia oli esimerkiksi työharjoitteluissa, joista oppilailla oli negatiivisia kokemuksia. Lisäksi joissain koulun järjestämissä aktiviteeteissa oli parantamisen varaa oppilaiden mielestä.
Tämän tutkimuksen aiheena on markkinointisuunnitelma, joka keskittyy Euroacen palvelukehitykseen ja siihen, miten yritys voisi vetää puoleensa enemmän asiakkaita. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten yritys voisi tuoda lisäarvoa nykyisille asiakkailleen kehittämällä ja lisäämällä palveluitaan sekä mitä viestintäkeinoja yrityksen tulisi käyttää tavoittaakseen uusia asiakkaita.
Tutkimuksen teoriaosuus käsittelee markkinointisuunnitelman sekä Marketing Mixin, markkinointisegmentoinnin ja palvelumarkkinoinnin teorioita. Työn empiirinen osa koostuu tutkimustyöstä, joka tehtiin haastatteluiden muodossa. Tavoite oli lähinnä selvittää nykyisten palvelujen laatu ja asiakastyytyväisyys. Haastateltavina toimi neljätoista nykyistä asiakasta. Tutkimustulokset olivat yleisesti hyvät, asiakkaat olivat tyytyväisiä Euroacen palveluihin. Erityisiä parannuskohtia oli esimerkiksi työharjoitteluissa, joista oppilailla oli negatiivisia kokemuksia. Lisäksi joissain koulun järjestämissä aktiviteeteissa oli parantamisen varaa oppilaiden mielestä.