Näytä suppeat kuvailutiedot

Markkinoinnista inboundiin : Tutkimus pienen yrityksen inbound-markkinoinnin perustaksi

Nuoramo, Ronja (2017)

dc.contributor.authorNuoramo, Ronja
dc.date.accessioned2017-11-30T07:33:05Z
dc.date.available2017-11-30T07:33:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2017112918911
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/136722
dc.description.abstractOpinnäytetyön tarkoitus oli etsiä tutkimuksella vastauksia, mistä työn toimeksiantoyritys voi tavoittaa parhaiten kohdeasiakkaitaan. Tavoitteena oli, että työn tulosten pohjalta yritys kykenee rakentamaan markkinointisuunnitelmansa, jolla se tulee kehittämään omaa inbound-markkinointiaan. Toimeksiantoyritys on pieni startup-yritys, joka on kehittänyt mobiiliapplikaation projektinhallinnan ja viestinnän avuksi. Opinnäytetyössä tutkittiin kvantitatiivisella menetelmällä niitä yrityksiä, joilla on paljon liikkuvia työntekijöitä. Kyselylomakkeella selvitettiin yrityksien valituilta edustajilta, millaisia tiedonhakukanavia ja sosiaalisen median kanavia he käyttävät, mitkä ovat heidän intressinsä blogeihin ja millaista sisältöä he etsivät blogeista. Tämän lisäksi kysely tehtiin myös englanniksi, koska opinnäytetyöhön haettiin vastauksia myös ulkomaisilta yrityksiltä. Tällä yritettiin saada selville, kuinka kielen vaihtuminen suomesta englanniksi vaikuttaisi inbound-markkinoinnin tuloksiin yrityksen laajentuessa ulkomaille. Teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin yleisesti digitaalista markkinointia, minkä jälkeen syvennyttiin tarkemmin inbound-markkinointiin sekä sen eri ulottuvuuksiin. Viitekehyksen tarkoituksena oli selvittää inbound-markkinoinnin eri ulottuvuuksia, joiden pohjalta yrityksen on helppo analysoida omia mahdollisuuksiaan inbound-markkinoinnin suuntaamiseen. Lähteinä käytettiin markkinointiin liittyvää ammattikirjallisuutta ja runsaasti erilaisia internetsivuja. Tutkimuksen tuloksista selvisi, että Google ja sosiaalinen media ovat suosituimpia tiedonhakukanavia. Käytetyin sosiaalisen median kanava on Facebook. Blogien lukeminen puolestaan on yleisempää kuin niiden kirjoittaminen, mikä luo loistavat olosuhteet sisältömarkkinoinnin pohjaksi.fi
dc.description.abstractThe goal of the present study was to identify the best ways for a target company to reach their target customers using inbound marketing. The target company is a small startup business which has developed a mobile App for project management and communications. The theoretical framework of the study focused on digital marketing in general, inbound marketing and its different dimensions. The goal of the theoretical framework was to find out the various dimensions of inbound marketing, on the basis of which it was easy for the company to analyse their own opportunities to target their inbound marketing. The empirical part of the study was carried out using a survey to identify the types of information channels and the social media channels that the respondents use, their interests in blogs, and what kind of content they were looking for in blogs. In addition, the survey was carried out in English to find out how changing the language from Finnish into English would affect the results of inbound marketing as the company is planning to expand overseas. The results of the survey revealed that Google and social media were at the top of popular search channels, with Facebook being the most widely used social media channel. The study also showed that reading blogs was more common than writing them, which creates very good possibilities for content marketing.en
dc.language.isofin
dc.publisherMetropolia Ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleMarkkinoinnista inboundiin : Tutkimus pienen yrityksen inbound-markkinoinnin perustaksifi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/228
dc.organizationMetropolia Ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationMetropolia Ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordInbound-markkinointi
dc.subject.keywordsisältömarkkinointi
dc.subject.keywordsosiaalinen media
dc.subject.keywordhakukonemarkkinointi
dc.subject.specializationMarkkinointi
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden tutkinto-ohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot