Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Smaku Porvoo -tapahtumalle

Tapper, Jenni; Kolehmainen, Pauliina (2017)

 
Avaa tiedosto
Kolehmainen_Tapper.pdf (9.803Mt)
Lataukset: 


Tapper, Jenni
Kolehmainen, Pauliina
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120119259
Tiivistelmä
Porvoon ruokakulttuuri on mennyt valtavia loikkia eteenpäin viimeisen viiden vuoden aikana ja Porvoosta on tullut kulinaristien vaelluskohde. Ensimmäinen Smaku Porvoo –tapahtuma syntyi halusta lähteä kehittämään ravintolapäivää yhdessä eri toimijoiden kanssa. Tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2016. Ensimmäisenä vuonna tapahtumalla ei ollut tarkkaa suunnitelmaa toteutettavalle sosiaalisen median markkinoinnille.

Opinnäytetyömme kehittämistehtävänä oli luoda vuoden 2017 Smaku -tapahtumalle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Suunnitelman avulla tapahtuman järjestäjä voi toteuttaa sosiaalisen median markkinointia ja tuoda tapahtumalle lisää näkyvyyttä. Tavoitteena oli uusien seuraajien sekä vuorovaikutuksen lisääminen valituissa kanavissa ja tätä kautta tuoda tapahtumalle sekä siihen osallistuville ravintoloille tunnettuutta. Lisäksi tavoitteena oli suunnitelman avulla saada ihmiset käymään ravintoloissa maistelemassa annoksia jo ennen päätapahtumaa.

Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Triangeli–hankkeelle, joka on yritysverkosto, jossa on mukana yli 40 yritystä. Suunnitelma toteutettiin kesän 2017 aikana ja työn lopputulokset koottiin yhteen syksyllä. Työn teoriaosuus käsittää markkinointiviestintää ja sen suunnittelua sekä yleisellä tasolla että sosiaalisessa mediassa erityisesti. Suunnitelman pohjana käytettiin SOSTAC-kehittämismenetelmää, jossa pohditaan tapahtuman nykytilaa, tavoitteita, strategiaa, toimintasuunnitelmaa, toimenpiteitä sekä seurantaa. Suunnitelma kohdistettiin Smaku-tapahtumalle tärkeimpien kanavien käyttöön, joita ovat Facebook ja Instagram.

Opinnäytetyö on toteutettu produktityyppisenä. Loimme SOSTAC –malliin perustuvan viikkokohtaisen suunnitelman sosiaalisessa mediassa tapahtuvista markkinoinnin toimenpiteistä, aikatauluista ja vastuuhenkilöistä. Työssä annetaan ehdotuksia minkälaista sisältöä eri kanaviin olisi hyvä tuottaa ja kuinka usein. Tapahtuman jälkeen arvioimme sekä mittasimme toteutetun suunnitelman tulokset. Tavoitteisiin päästiin pääosin, Facebookin osalta jäimme hieman tavoitteestamme kasvattaa jaettujen julkaisujen määrää. Lopuksi ehdotimme erilaisia toimenpiteitä, joita kannattaisi ottaa huomioon seuraavassa Smaku Porvoo –tapahtuman sosiaalisen median markkinointisuunnitelmassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste