Näytä suppeat kuvailutiedot

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Smaku Porvoo -tapahtumalle

Tapper, Jenni; Kolehmainen, Pauliina (2017)

dc.contributor.authorTapper, Jenni
dc.contributor.authorKolehmainen, Pauliina
dc.date.accessioned2017-12-01T12:42:13Z
dc.date.available2017-12-01T12:42:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2017120119259
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/136971
dc.description.abstractPorvoon ruokakulttuuri on mennyt valtavia loikkia eteenpäin viimeisen viiden vuoden aikana ja Porvoosta on tullut kulinaristien vaelluskohde. Ensimmäinen Smaku Porvoo –tapahtuma syntyi halusta lähteä kehittämään ravintolapäivää yhdessä eri toimijoiden kanssa. Tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2016. Ensimmäisenä vuonna tapahtumalla ei ollut tarkkaa suunnitelmaa toteutettavalle sosiaalisen median markkinoinnille. Opinnäytetyömme kehittämistehtävänä oli luoda vuoden 2017 Smaku -tapahtumalle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Suunnitelman avulla tapahtuman järjestäjä voi toteuttaa sosiaalisen median markkinointia ja tuoda tapahtumalle lisää näkyvyyttä. Tavoitteena oli uusien seuraajien sekä vuorovaikutuksen lisääminen valituissa kanavissa ja tätä kautta tuoda tapahtumalle sekä siihen osallistuville ravintoloille tunnettuutta. Lisäksi tavoitteena oli suunnitelman avulla saada ihmiset käymään ravintoloissa maistelemassa annoksia jo ennen päätapahtumaa. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Triangeli–hankkeelle, joka on yritysverkosto, jossa on mukana yli 40 yritystä. Suunnitelma toteutettiin kesän 2017 aikana ja työn lopputulokset koottiin yhteen syksyllä. Työn teoriaosuus käsittää markkinointiviestintää ja sen suunnittelua sekä yleisellä tasolla että sosiaalisessa mediassa erityisesti. Suunnitelman pohjana käytettiin SOSTAC-kehittämismenetelmää, jossa pohditaan tapahtuman nykytilaa, tavoitteita, strategiaa, toimintasuunnitelmaa, toimenpiteitä sekä seurantaa. Suunnitelma kohdistettiin Smaku-tapahtumalle tärkeimpien kanavien käyttöön, joita ovat Facebook ja Instagram. Opinnäytetyö on toteutettu produktityyppisenä. Loimme SOSTAC –malliin perustuvan viikkokohtaisen suunnitelman sosiaalisessa mediassa tapahtuvista markkinoinnin toimenpiteistä, aikatauluista ja vastuuhenkilöistä. Työssä annetaan ehdotuksia minkälaista sisältöä eri kanaviin olisi hyvä tuottaa ja kuinka usein. Tapahtuman jälkeen arvioimme sekä mittasimme toteutetun suunnitelman tulokset. Tavoitteisiin päästiin pääosin, Facebookin osalta jäimme hieman tavoitteestamme kasvattaa jaettujen julkaisujen määrää. Lopuksi ehdotimme erilaisia toimenpiteitä, joita kannattaisi ottaa huomioon seuraavassa Smaku Porvoo –tapahtuman sosiaalisen median markkinointisuunnitelmassa.fi
dc.language.isofin
dc.publisherHaaga-Helia ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleSosiaalisen median markkinointisuunnitelma Smaku Porvoo -tapahtumallefi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/434
dc.organizationHaaga-Helia ammattikorkeakoulu
dc.keywordSosiaalinen media
dc.keywordmarkkinointisuunnitelma
dc.keywordmarkkinointi
dc.keyworddigitaalinen markkinointi
dc.keywordmarkkinointiviestintä
dc.contributor.organizationHaaga-Helia ammattikorkeakoulu
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot