Asiakastyytyväisyystutkimus case: La Perle
Mäkivuoti, Jenna (2017)
Mäkivuoti, Jenna
Lapin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120519935
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120519935
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia Torniossa sijaitsevan vaateliikkeen La Perlen asiakastyytyväisyyttä. Asiakastyytyväisyyskyselyssä tarkasteltiin liikkeen asiakastyytyväisyyttä palvelun laadun ja tuotevalikoiman näkökulmasta. Kyselyn tarkoituksena oli saada kokonaiskuva La Perlen asiakkaiden tyytyväisyydestä. Toimeksiantaja pystyisi hyödyntämään tutkimustuloksia ja kehittämään toimintaansa asiakkaidensa näkökulmasta. Tutkimuksen viitekehyksenä oli asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat käsitteet.
Tutkimusongelma oli, kuinka tyytyväisiä La Perlen asiakkaat ovat palvelun laatuun ja tuotevalikoimaan. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, ja aineisto kerättiin kyselylomakkeella. Työhön sisältyi kyselylomakkeen suunnittelu, sen toteuttaminen ja tulosten analysointi.
Tutkimuksen tuloksena saatiin hyvä kokonaiskuva La Perlen asiakastyytyväisyydestä sekä mahdollisia kehitysideoita. La Perlen asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset olivat hyvän palvelun tasolla. Kyselyä voitaisiin järjestää uudelleen vuoden tai muutaman vuoden kuluttua, jotta saataisiin selville, ovatko muutokset vaikuttaneet asiakastyytyväisyyteen, sekä saataisiin uusia mahdollisia kehityksenkohteita.
Tutkimusongelma oli, kuinka tyytyväisiä La Perlen asiakkaat ovat palvelun laatuun ja tuotevalikoimaan. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, ja aineisto kerättiin kyselylomakkeella. Työhön sisältyi kyselylomakkeen suunnittelu, sen toteuttaminen ja tulosten analysointi.
Tutkimuksen tuloksena saatiin hyvä kokonaiskuva La Perlen asiakastyytyväisyydestä sekä mahdollisia kehitysideoita. La Perlen asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset olivat hyvän palvelun tasolla. Kyselyä voitaisiin järjestää uudelleen vuoden tai muutaman vuoden kuluttua, jotta saataisiin selville, ovatko muutokset vaikuttaneet asiakastyytyväisyyteen, sekä saataisiin uusia mahdollisia kehityksenkohteita.