Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kookengän strategiauudistuksen näkyvyys ja toimivuus myyjien näkökulmasta

Saarelainen, Essi (2017)

Avaa tiedosto
Saarelainen_Essi.pdf (1.494Mt)
Lataukset: 


Saarelainen, Essi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120820256
Tiivistelmä
Strategian avulla on tarkoitus vahvistaa yrityksen kannattavuutta ja luoda yrityksen liiketoiminnalle tulevai-suuden näkymä. Muuttuvassa ympäristössä strategiaa tulisi päivittää ja uudistaa, jotta yrityksen tavoitteet olisivat sen edun mukaiset ja että se pystyisi kilpailemaan markkinoillaan. Hyvä strategia ei kuitenkaan takaa hyvää toteutusta. Strategian jalkautus osaksi yrityksen toimintaa vaatii hyvän toimintasuunnitelman. Toimin-tasuunnitelman toteutusta tulee seurata tarkoin, jotta strategian tuottamia tuloksia voidaan tarkastella. Tä-män opinnäytetyön tarkoituksena oli seurata, kuinka Kookengän strategiauudistus on asettunut osaksi Koo-kengän henkilökunnan toimintaa. Opinnäytetyössä selvitettiin henkilökunnan mielipiteet strategian tuomista uudistuksista ja niiden toteutuksesta. Opinnäytetyö toimii osana Kookengän strategian jalkautuksen seuran-taprosessia.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys syventyy strategiaan sekä strategiatyön eri vaiheisiin. Tämän lisäksi opinnäytetyössä tuodaan erityisesti esille strategian jalkautuksen vaiheita, strategiaviestintä sekä kaupan alan tulevaisuus.

Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisen eli määrällisen tutkimusmenetelmän avulla. Tutkimuksessa käytet-tiin kokonaistutkimusta, sillä tutkittavana kohderyhmänä toimi valtakunnallisesti Kookengän henkilökunta. Tutkimusaineisto kerättiin sähköisen kyselylomakkeen avulla.

Vastaajamäärän perusteella ei voida tehdä yleistyksiä koko henkilökunnan mielipiteistä, mutta myyjien vas-tauksista saadaan suuntaa antavaa tietoa tutkittavasta kohderyhmästä. Tutkimustuloksien mukaan myyjät olivat pääasiassa tyytyväisiä Kookengän uudistuksiin sekä niiden toteutukseen. Uudistuksista etenkin Click & Collect palvelu ja E-learning sähköisen oppimisympäristön tarjoamat koulutusmahdollisuudet koettiin hyväksi. Kookenkää pidettiin bränditavoitteensa mukaisena ja uudistuksien avulla Kookengän koettiin vastaavan pa-remmin asiakkaidensa tarpeisiin. Viestinnässä koettiin olevan jonkin verran puutteita, mutta pääosin viestintä koettiin selkeäksi. Myyjät kokivat myös, että heidän mielipiteillään on ollut vaikutusta Kookengän toimintaan.

Tutkimustuloksien perusteella tulisi uudistuksiin tehdä pieniä korjauksia ja päivityksiä. Viestintään voitaisiin ottaa mukaan lisää uusia keinoja, jotta se saavuttaisi organisaation kaikki tasot. Tutkimusta voitaisiin jatkaa vielä teettämällä asiakastutkimus uudistusten vaikutuksista Kookengän asiakastyytyväisyyteen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste