Yrityksen löydettävyyden parantaminen hakukonemarkkinoinnin avulla - case: T:mi Tiina Heinilä
Virkalahti, Karoliina (2017)
Virkalahti, Karoliina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017113019025
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017113019025
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli hakukonemarkkinointi. Työn tarkoituksena oli saada case yrityksen kotisivut sijoittumaan hyvin Googlen hakukoneessa, joka osaltaan parantaisi case yrityksen näkyvyyttä. Työn tavoitteena oli kehittää toimeksiantajalle tehokas hakukonemarkkinointisuunnitelma, jossa on sekä ohjeet hyvien ja hakukoneystävällisten kotisivujen luomiseen, että suunnitelma miten luoda ensimmäinen Adwords kampanja.
Teoria osuudessa tutkittiin digitaalisen markkinoinnin tulevaisuudenkuvaa ja yleisesti hakukoneiden toimintaa. Sen lisäksi tarkasteltiin mitä hakukonemarkkinointi on ja miten yritys siitä hyötyy. Teoria osuutta pyrittiin täydentämään laadullisella tutkimuksella.
Laadullinen tutkimus suoritettiin järjestämällä teemahaastattelu kahdelle tutkimusobjektille. Tutkimuksen tavoitteena oli syventää teoriatietämystä asiantuntijoiden avulla ja saada mahdollisimman laaja ymmärrys aiheesta. Haastateltavaksi valittiin kaksi digitaalisen markkinointialan ammattilaista. Toinen haastateltava tarjosi aiheesta markkinoinnin johdon näkökulman ja toinen täydensi aihetta jakaen yksityiskohtia ja teknisiä tietoja.
Teoria osa yhdistettynä tutkimustuloksiin loi kattavan ohjeistuspaketin case yrityksen hakukonemarkkinoinnin aloitukselle.
Teoria osuudessa tutkittiin digitaalisen markkinoinnin tulevaisuudenkuvaa ja yleisesti hakukoneiden toimintaa. Sen lisäksi tarkasteltiin mitä hakukonemarkkinointi on ja miten yritys siitä hyötyy. Teoria osuutta pyrittiin täydentämään laadullisella tutkimuksella.
Laadullinen tutkimus suoritettiin järjestämällä teemahaastattelu kahdelle tutkimusobjektille. Tutkimuksen tavoitteena oli syventää teoriatietämystä asiantuntijoiden avulla ja saada mahdollisimman laaja ymmärrys aiheesta. Haastateltavaksi valittiin kaksi digitaalisen markkinointialan ammattilaista. Toinen haastateltava tarjosi aiheesta markkinoinnin johdon näkökulman ja toinen täydensi aihetta jakaen yksityiskohtia ja teknisiä tietoja.
Teoria osa yhdistettynä tutkimustuloksiin loi kattavan ohjeistuspaketin case yrityksen hakukonemarkkinoinnin aloitukselle.