Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The Impact of Culture in Customer Service of Public Organizations in Nigeria and Finland

Ezerie, Faith (2017)

Avaa tiedosto
Ezerie_Faith.pdf (526.4Kt)
Lataukset: 


Ezerie, Faith
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121521479
Tiivistelmä
Tämä tutkimus käsittelee sitä, miten kulttuuri vaikuttaa ihmisten näkemykseen asiakaspalvelusta. Se arvioi Nigerian ja Suomen julkisen sektorin asiakaspalveluja. Vastaavasti se myös pohtii, vaikuttaako kunkin kyseisen maan kulttuuri ihmisten näkemykseen asiakaspalvelusta.

Eri teorioita ja kulttuurikäsitteiden ulottuvuuksia analysoitiin, jotta saatiin selville, mitkä mekanismit vaikuttavat kulttuurien ja asiakaspavelunäkemysten väliseen suhteeseen. Näiden suhde osoittautui pääsääntöisesti nivoutuvan yhteen. Laadullisia menetelmiä kyselytutkimuksen ja haastattelujen muodossa käytettiin, ja osallistujat koostuvat viiden nigerialaisen ja viiden suomalaisen julkisen sektorin työyhteisön työntekijöistä ja johtotehtävissä työskentelevistä henkilöistä. Nigerialaisten osallistujien määrä on 62 ja lisäksi 10 suomalaista vastasi haastatteluun. Tiedot kerättiin ja tulokset havainnollistettiin laatimalla taulukoita ja jakaumakaavioita SPSS-ohjelman avulla.

Tutkimus paljasti, että kummallakin siinä käsitellyllä kulttuurilla on huomattava vaikutus näkemykseen asiakaspalvelusta. Rajoituksena on se, että tutkimuksessa on käytetty näytteinä vain muutamaa julkisen alan työyhteisöä Nigeriasta ja Suomesta. Lisäksi Suomen osalta käytettiin mukavuusotosta. Joka tapauksessa, käytetyt tutkimusmenetelmät ja niiden sovellukset muodostavat perustan myös tulevalle tutkimukselle. Suosituksena on, että julkisen sektorin yksiköt Nigeriassa sitoutuisivat enemmän ja ennakoivammin asiakaspalveluun, ja että Suomessa omaksuttaisiin julkisten järjestelmien välistä kilpailua.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste