Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The Impact of Corporate Social Responsibility on Customer Loyalty. A Case Study of StanBed Tours ky

Bediako, Benjamin (2017)

 
Avaa tiedosto
Impact of Corporate Social Responsibility on customer loyalty - A case study of StanBed Tours ky.pdf (940.7Kt)
Lataukset: 


Bediako, Benjamin
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121821719
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa analysoitiin yritysten sosiaalisen vastuun (CSR) vaikutusta asiakasuskollisuuteen, erityisesti suomalaisten matkailijoiden kanssa StanBed Tours ky: n avulla tapaustutkimuksena.

Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää yritysten yhteiskuntavastuuta koskevan tietoisuuden taso, jonka yhteiskunnallisesti vastuullinen yritys olisi toteuttanut ja joka myös vahvistaisi yritysten sosiaalisen vastuun vaikutuksen StanBed Toursin asiakkaiden lojaliteettiin. Kirjallisuuskatsauksessa keskityttiin yritysten sosiaalisen vastuun historiaan syntymisestä nykyaikaan, yritysten sosiaalisen vastuun tyyppeihin, yritysten yhteiskuntavastuun integroitumiseen, asiakasuskollisuuteen, asiakasuskollisuuteen ja brändipääomaan.

Kvantitatiiviset tutkimustiedot saatiin web-kyselyllä. Yhteensä 100 vastaajaa saatiin suoritetun verkkotutkimuksen, joka tallennettiin ja tuloksia analysoitiin. Yritysten sosiaalisen vastuun vaikuttavuuden mittaamiseen käytetyt muuttujat on otettu teoreettisesta kehyksestä, ja siinä on CSR: n taloudellinen osa, CSR: n oikeudellinen osa, CSR: n eettinen osa, CSR: n hyväntekeväisyysosa ja asiakasuskollisuus.

Verkkoselvityksen tulokset osoittivat, että asiakkaat olivat hyvin tietoisia yhteiskuntavastuuseen liittyvistä toiminnoista, joita vastuulliset yritykset tarvitsevat. Lisäksi havainnot osoittavat, että yritysten sosiaalinen vastuu vaikuttaa niiden uskollisuuteen StanBed Tours ky ja asiakkaat ovat halukkaita ostamaan matkoja yritystä heidän sitoutumisestaan yritysten yhteiskuntavastuuseen.

Keskeiset suositukset kuten kehittää hyvin jäsenneltyä yhteiskuntavastuuta, joka hallinnoidaan tehokkaasti aiottuneille edunsaajilleen ja joka välittää yritysten yhteiskuntavastuuta koskevia toimintoja vuosikertomuksen kautta, lisäsi asiakkaiden uskollisuutta ja brändipääomaa. Tutkimuksesta saatu päätelmä vahvisti, että yritysten sosiaalinen vastuu vaikuttaa asiakasuskollisuuteen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste